تابناک:دبیر هیات رییسه دانشگاه اصفهان از رشد 31 درصدی بودجه این دانشگاه در سال جاری نسبت به سال 93 خبر داد و رقم آن را یکهزار و 270 میلیارد ریال اعلام کرد.
کد خبر: ۳۶۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴ 18 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، دکتر محمدرضا ایروانی روز یکشنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران فعال دانشگاه اصفهان افزود: این در حالی است که متوسط رشد بودجه دانشگاههای کشور در سال جاری 19 درصد است.

وی رقم بودجه جاری و عمومی دانشگاه اصفهان در سالهای 93 و 92 را به ترتیب 900 و 720 میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد: در سالهای گذشته به طور معمول حدود 90 درصد این بودجه ها تخصیص می یافت اما در سال 92 موفق به جذب 97.5 درصد و پارسال جذب 99 درصد این بودجه شدیم.

ایروانی با تاکید بر اینکه دانشگاه اصفهان در سال گذشته از نظر اعتبارات مالی، سال سختی را پشت سر گذاشت، گفت: آذر سال 92 که مدیریت جدید، دانشگاه را تحویل گرفت حدود 400 میلیارد ریال بدهی داشتیم در حالیکه بودجه این سال 720 میلیارد ریال بود.

مشاور سرپرست دانشگاه اصفهان خاطر نشان کرد: علاوه بر این بدهی، تعهداتی نیز داشتیم که حدود دو هزار میلیارد ریال برآورد می شد.

وی برخی از این بدهی ها و تعهدات را مربوط به افراد از جمله اعضای هیات علمی و پیمانکاران عنوان و تصریح کرد: پارسال بخش زیادی از این بدهی ها پرداخت و بدهی به افراد و پیمانکاران جزیی صفر شد.

ایروانی یکی از مشکلات بزرگ دانشگاه اصفهان در این زمینه را پرداخت حقوق و دستمزد خواند و گفت: بر اساس قانون، حداکثر تا 50 درصد از بودجه را می توان برای این موضوع اختصاص داد اما 75 درصد بودجه ما برای این موضوع خرج می شود.

وی دلیل این امر را بالا بودن تعداد نیروهای انسانی دانشگاه اصفهان نسبت به استاندارد تعریف شده وزارت علوم عنوان و اضافه کرد: این مشکل در دراز مدت قابل حل است.

در این آیین از خبرنگاران برگزیده و فعال در زمینه اخبار دانشگاهی تجلیل بعمل آمد.

دانشگاه اصفهان با 70 سال قدمت بعنوان یکی از دانشگاههای جامع و برتر کشور دارای حدود 15 هزار دانشجو و 660 عضو هیات علمی است.

اصفهان دومین استان دانشگاهی کشور با 176 مرکز آموزش عالی و 330 هزار دانشجوی در حال تحصیل است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار