مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: خدمات سفر استان اصفهان در تعطیلات عید نوروز، دو میلیون و ۱۵۰ هزار اقامت سفر را ثبت کرد و هفت میلیون بازدید از بنا‌های تاریخی و ۲۹ میلیون تردد در جاده‌های اصلی استان انجام شد.
کد خبر: ۱۱۷۰۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۷ 09 June 2024

به گزارش تابناک اصفهان، امیر کرم‌زاده، امروز (یکشنبه، ۲۰ خرداد) در مراسم تجلیل از خادمان ستاد سفر استان اصفهان در تالار شهر کاشان، اظهار کرد: ظرفیت‎های اقتصادی و گردشگری با ویژگی‎های اعتقادی مردم کاشان پیوند خورده است و مشارکت‌جویی در بین اقشار مختلف مردم این خطه موج می‎زند که نشان‎دهنده پویایی و نشاط اجتماعی است.

وی افزود: کاشان شهر هنر، مخمل، زری، ابریشم، فرش و خانه‌های تاریخی است. مهارت قالی‌بافی کاشان در فهرست میراث جهانی ثبت شده و بی‌نظیر است و این منطقه زادگاه بزرگانی از جمله محتشم کاشانی، کمال‌الملک، غیاث‌الدین جمشید، کلیم کاشانی و سهراب سپهری است.

کرم‌زاده اظهار کرد: کاشان مانند نگین انگشتری در استان اصفهان می‌درخشد و باید به زیرساخت‌های گردشگری این منطقه توجه شود، زیرا هر نقطه این خطه، سرشار از مهر و محبت مردم و هنر است.

صنایع‌دستی، نقش مؤثری در اشتغال‌زایی دارد

به گزارش ایسنا، سرپرست فرمانداری کاشان نیز گفت: کاشان پیشینه هفت هزار ساله دارد و همراه با پهنه تاریخی، گردشگری و اقتصادی میراث این شهرستان است که اکنون بیش از ۴۰۰ کارگاه فعال صنایع دستی با اشتغال یکهزار و ۵۰۰ نفر در این شهرستان فعال است.

حمیدرضا محمدی فشارکی افزود: بیش از ۳۰ هزار نفر روز‌های ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت امسال از باغ فین و ۲۰۰۰ نفر از خانه بروجردی‌ها و همین تعداد از تپه‌های تاریخی سیلک کاشان بازدید کردند.

وی با اشاره به روز جهانی صنایع دستی، اظهار کرد: هنر‌های سنتی از گذشته تا به امروز در وجود ایرانیان بوده و هر روز با نبوغ و پرورش استعدادها، رنگ و بویی تازه به خود گرفته که به واسطه آن، کاشان به عنوان شهر جهانی نساجی سنتی انتخاب شده است.

سرپرست فرمانداری کاشان تأکید کرد: کاشان، با سابقه کهن خود و به واسطه هنرمندان خوش‌ذوقی که مایه افتخار این دیار هستند، توانسته با بروز هنر و اصالت خود در تمام عرصه‌ها در کشور و جهان، پرآوازه و خوش‌نام شود.

محمدی فشارکی گفت: صنایع‌دستی جدا از آنکه یکی از هنر‌های سنتی محسوب می‌شود، نقش موثری در اشتغال‌زایی جوانان و خانواده‌ها داشته و کمک شایانی به بهبود معیشت مردم به ویژه در مناطق روستایی و حتی در بین بانوان داشته که رونق این هنر با رونق بخش گردشگری ارتباط مؤثری دارد.

برچسب ها: اصفهان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار