یک فعال سیاسی می‌گوید کاندیدا باید اخلاق‌مدار باشد چراکه تخریب‌ها کام مردم را تلخ می‌کند.
کد خبر: ۱۱۷۱۴۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۳ 16 June 2024

به گزارش تابناک اصفهان، مسعود جعفری‌نژاد با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری در رابطه با لزوم مشارکت حداکثری مردم، اظهار کرد: مشارکت حداکثری ضروری است و مردم هم براساس شاخص‌های نظام و اصل ۱۱۵ قانون اساسی و بیانات مقام معظم رهبری در این جهت حرکت می‌کنند. کسی باید انتخاب شود که تجلی بخش این شرایط باشد. براساس اصل ۱۱۵ قانون اساسی رئیس جمهور باید از بین رجال مذهبی و سیاسی انتخاب شود. رعایت این شرایط باعث افزایش مشارکت می‌شود.

کاندیدای اصلح درد مردم را حس می‌کند

او ادامه داد: کاندیدای اصلح باید کارنامه درخشانی داشته باشد. ایرانی الاصل باشد. مدیر و مدبر و توانایی مدیریت و برنامه یزی داشته باشد. بحث امانت و اخلاق نیز بسیار مهم است. مؤمن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی و مذهب رسمی کشور باشد. رهبر معظم هم بار‌ها اعلام کردند که کسی که در این مقام قرار می‌گیرد باید کاری، مردمی، مقاوم، ارزشی، باتدبیر و قانون مدار باشد و درد مردم را حس کند.

رئیس‌جمهور باید روحیه مقاومی در برابر دشمنان داشته باشد

این فعال سیاسی ادامه داد: اگر مردم بدانند که یک کاندیدا درد مردم را حس می‌کند، قطعا به او رای خواهند داد و این مشارکت را افزایش می‌دهد. رئیس جمهور منتخب باید معتقد به قانون اساسی و دارای روحیه مقاوم در برابر دشمنان باشد. رئیس‌جمهور مجری قانون اساسی است و هر جا بخواهد از آن عدول و عبور کند، به ماهیت نظام و کشور ضربه زده است. اگر کسی در این حوزه آگاهی کافی داشته باشد، مشارکت افزایش پیدا می‌کند.

عدالت‌خواهی و ضدفساد بودن اهمیت دارد

او اضافه کرد: بار‌ها مقام معظم رهبری اعلام کردند که فرد منتخب باید توانایی مدیریت اجرایی را داشته باشد و بتواند بار سنگین کشور را روی دوش بکشد. باید ظرفیت‌ها را ببیند که این می‌تواند کشور را در مسیر پیشرفت قرار دهد. همه این موارد نیازمند شفاف بودن آن فرد است. کسی که کارنامه مبهمی داشته باشد، به دردمان نمی‌خورد. باید سراغ کسی برویم که گذشته، حال و آینده‌اش شفاف باشد. بحث عدالت‌خواهی و ضدفساد بودن هم بسیار اهمیت دارد. باید منابع مادی و معنوی کشور را براساس شایستگی توزیع کرد، نه این‌که برخی‌ها استفاده کنند و فربه شوند و برخی دیگر در فقر مطلق به سر ببرند. این یعنی ما عدالت توزیعی مناسبی نداریم.

ستاد‌های تبلیغاتی بزرگنمایی نکنند

جعفری‌نژاد درباره لزوم اخلاق انتخاباتی، گفت: مقام معظم رهبری هم این موضوع را مطرح فرمودند. کاندیدا باید اخلاق‌مدار باشد و سخن پراکنی نکند. هر کسی به‌عنوان یک مسلمان شیعه معتقد به مبانی باید بر این اساس رفتار و عمل کنم. غیبت نکنند، ناسزا نگویند، تهمت و افترا نزنند و دیگران را مورد اتهام خود قرار ندهند. ستاد‌های تبلیغاتی هم باید واقعیت نگر باشد و بزرگنمایی نکنند.

ستاد‌ها نباید از نردبان تخریب بالا بروند

او اضافه کرد: ستاد‌ها نباید از نردبان تخریب بالا بروند تا گزینه خود را به مدار مدنظرشان برگردانند. معمولا برخی‌ها دور یک کاندیدا جمع می‌شوند و منافع شخصی‌شان را دنبال می‌کنند و مشاوره‌های غلط می‌دهند. ستاد‌ها باید فرد را با حقایق آشنا کنند و نباید جلوی فهم حقایق را بگیرند. با همه این مسائل به مشارکت بالا امیدوار هستم. مردم ما نشان دادند که در طول انقلاب اسلامی، اگر مسئولان درست عمل کنند، پاسخ‌های خوبی می‌دهند. عملکرد شهید جمهور آقای رئیسی به مردم امید داده بود.

برچسب ها: اصفهان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار