رئیس ستاد دیه کاشان گفت: یک نیکوکار نوش‌آبادی با اقدام خیرخواهانه خود، هزینه پذیرایی حج خود را برای آزادی هشت زندانی جرائم غیرعمد اختصاص داد.
کد خبر: ۱۱۶۹۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۹ 02 June 2024

به گزارش تابناک اصفهان، علی راحمی اظهار کرد: یکی از حج‌گذاران نیکوکار با پرداخت دو میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال زمینه آزادی هشت زندانی را فراهم کرد که این اقدام ارزشمند می‌تواند الگوی مناسبی برای سایر مسافران حج شود.

وی افزود: مشارکت برای آزادی زندانیان جرائم مالی و غیرعمد، فرهنگ پسندیده‌ای است که در منطقه کاشان نهادینه شده و شهروندان نیکوکار به مناسبت‌های مختلف به این امر کمک می‌کنند.

رئیس ستاد دیه کاشان، تصریح کرد: هم‌زمان با میلاد امام رضا علیه السلام، یکی از فعالان فضای مجازی در ستاد دیه کاشان حاضر شد و هزینه آزادی یکی از زندانیان جرائم غیرعمد را پرداخت کرد و این شهروند به آغوش خانواده خود برگشت.

راحمی گفت: یکی دیگر از شهروندان کادوی هدیه تولد مادر خود را به احترام مقام مادر برای آزادی یک زندانی اختصاص داد که به‌طور ناخواسته گرفتار زندان شده بود و یک هیئت کاشان نیز با پرداخت یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال زمینه آزادی هشت زندانی را فراهم کرد.

وی افزود: زندانی شدن یک نفر، مشکلات اقتصادی و اجتماعی را برای اعضای خانواده ایجاد می‌کند به طوری که گاهی در تأمین نیاز‌های اولیه خود دچار مشکل می‌شوند که در این راستا مراجع قضایی با قبول درخواست اعسار مددجویان واجد شرایط، گذشت شاکیان و کمک نیکوکاران بخشی از زندانیان آزاد می‌شوند.

رئیس ستاد دیه کاشان گفت: کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد که در زندان به سر می‌برند، یکی از آموزه‌های مهم دینی است و کمک به این افراد که به علت تصادف، بدهی یا حوادث غیرعمد در زندان به سر می‌برند از باقیات صالحات محسوب می‌شود.

راحمی افزود: ستاد دیه، تنها نهاد متولی آزادی زندانیان جرائم غیر عمد است، بنابراین برای اجتناب از سوءاستفاده‌های احتمالی لازم است همه دستگاه‌ها، انجمن‌ها و اشخاص حقوقی و حقیقی که مایل به کمک هستند با هماهنگی ستاد دیه، نسبت به جمع‌آوری کمک‌ها به منظور آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اقدام کنند.

برچسب ها: اصفهان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار