استاندار اصفهان گفت: پروژه‌های آبی اصفهان گواه این است که رئیس جمهور شهید مرد روز‌های سخت و کار‌های مشکل و پیچیده بود.
کد خبر: ۱۱۷۱۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۶ 13 June 2024

به گزارش تابناک و به نقل از کمیته اطلاع رسانی انتخابات استان اصفهان، سیدرضا مرتضوی در نشست با ائمه جمعه استان اصفهان، اظهار کرد: وظیفه ما در برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری، عمل به فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری و برگزاری انتخابات با در نظر گرفتن چهار راهبرد سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت همگانی است.

وی ادامه داد: در این راستا وظیفه خود می‌دانیم از افرادی که حوزه تأثیری در جامعه دارند، دعوت کنیم تا ذیل این چهار راهبرد اساسی، آحاد مردم را به مشارکت همگانی در انتخابات دعوت کنند.

استاندار اصفهان بیان کرد: از طرفی درصدد هستیم تا از مسائلی که باعث نارضایتی مردم می‌شود همواره و در این شرایط نیز پرهیز کنیم.

وی با بیان اینکه شرایط خوبی در ابتدای دولت سیزدهم در کشور حاکم نبود گفت: در شرایطی که دولت سیزدهم اجرای کشور را در دست گرفت، به حدی مسائل بغرنج بود که آیت الله رئیسی در جلسه‌ای دو ساعته پیرامون حقوق مردادماه کارکنان دولت صحبت می‌شد که باید آن را از کجا تأمین و پرداخت کرد و ایشان در پایان خطاب به وزرای دولت قبل گفت یادتان باشد که من امروز اینجا بودم و شما دو ساعت از وقت دولت را گرفتید برای اینکه حقوق مردادماه ۱۴۰۰ را چگونه پرداخت کنید.

استاندار اصفهان یادآور شد: در ابتدای دولت سیزدهم با یک خزانه خالی مواجه بودیم و دولت برای تأمین کالا‌های اساسی دچار مشکل بود.

وی ادامه داد: فراموش نمی‌کنیم که با آمار ۷۰۰ نفری مرگ بر اثر کرونا در کشور رکورد زده بودیم و جریانی که حاکم بر کشور بود و مدعی بود که زبان گفتگو با دنیا را بلد است، وقتی می‌خواست در سفری خارجه به کشور بازگردد بنزین هواپیمای وزیر امور خارجه ما را تأمین نکردند.

استاندار اصفهان افزود: یادمان هست که در استان‌ها مردم برای تهیه ارزاق خود باید با کدملی به فروشگاه‌ها مراجعه می‌کردند؛ و در آن دولت گفتند کسی که توانست ۲۰۰ هزار بشکه نفت را بفروشد به‌عنوان وزیر نفت انتخاب می‌شود.

وی با اشاره به رشد اقتصادی دولت سیزدهم و بهبود اشتغال در کشور ابراز کرد: قبل از تشکیل این دولت ۹۴۱ واحد صنعتی در استان اصفهان راکد بود که یکی از آن‌ها کاشی اصفهان و دیگری پلی اکریل از آن جمله بودند؛ تا اینکه دولت سیزدهم مستقر شد و انصافاً مجاهدانه و با از خودگذشتگی پای کار کشور ایستاد و این واحد‌ها از رکود خارج شد.

مرتضوی یکی از صفات رئیس جمهور شهید را ورود به عرصه‌های غیر ممکن و کار‌های سخت بر زمین مانده عنوان کرد و گفت: نمونه این کار‌ها پروژه‌های آبی بود که در اصفهان و سطح کشور اجرا شد؛ این پروژه‌های آبی گواه ما است که مرد روز‌های سخت و کار‌های مشکل و پیچیده رئیس جمهور ما بود.

وی خاطرنشان کرد: در دوره ریاست جمهوری ایشان موضوع آب شرب مردم استان به خصوص ۵۰ روستای استان که در تنش آبی بودند مورد پیگیری قرار گرفت و فاز دوم آبی استان وارد مدار و همچنین پمپاژ تونل سوم کوهرنگ شروع شد و به موازات آن خط انتقال آب از جنوب استان با ۱۲ پیمانکار شروع شد و هم طرح انتقال آب از دریا پیگیری شد.

وی ادامه داد: برخی از اقدامات ایشان در بحث مولدسازی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بی‌سابقه است و به حق ایشان مرد ورود به کار‌های سخت بود و اگر امروز جلوه‌ای از امید و رفع مشکلات آبی در استان اصفهان وجود دارد به خاطر روح بزرگ ایشان است.

استاندار اصفهان همچنین در خصوص مسائل مربوط به بازرسی استان ابراز کرد: بازرسی ویژه‌ای به‌منظور مشاهده استفاده از سامانه سامد و ارتباطات تلفنی با مردم داشته ایم و لکن مشکلات آن را هنوز احصا نکردیم که پیگیری خواهیم کرد.

مرتضوی در خصوص پرسش پیرامون ارتباط ائمه جمعه با فرمانداران تشریح کرد: من نگران این دغدغه هستم؛ فکر می‌کنیم فرمانداران نماینده اجرا و ائمه جمعه نماینده مقام معظم رهبری در شهرستان‌ها هستند و اگر ائمه جمعه وارد حوزه اجرا شوند هزینه‌های آن دامن حاکمیت را می‌گیرد و باور‌های مردم را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد که خطای بزرگی است و باید از کیان ائمه جمعه دفاع کنیم و از این خسارت جلوگیری کرد.

برچسب ها: اصفهان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار