مدیرکل حفاظت محیط زیست اصفهان گفت: شبکه پایش آلودگی هوا در استان اصفهان با نصب شش ایستگاه دیگر تکمیل می‌شود که نیازمند ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.
کد خبر: ۱۱۶۹۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۲ 05 June 2024

به گزارش تابناک اصفهان، احمدرضا لاهیجان‌زاده، امروز (چهارشنبه،۱۶ خرداد) در آیین بهره‌برداری از ایستگاه پایش کیفیت هوا در کاشان اظهار کرد: امروز هشتمین دستگاه آنالیزور کیفیت هوای فعال استان اصفهان با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال در کاشان به بهره برداری رسید.

وی افزود: خرید و راه اندازی هر ایستگاه پایش کیفیت هوا نیازمند ۹۰ میلیارد ریال اعتبار است که پیش از این در شهر‌های خمینی شهر و زرین شهر به بهر برداری رسیده است.

به گزارش ایسنا، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان اضافه کرد: اطلاع‌رسانی عمومی برای رعایت مسائل بهداشتی و برنامه‌ریزی برای مدیریت و کاهش آلودگی هوا از جمله کارکرد‌های این دستگاه است و همه ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون (pm) را اندازه‌گیری می‌کند.

وی تصریح کرد: در سفر هیت دولت به استان اصفهان، ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اداره کل محیط زیست تصویب شد که تا کنون ۴۶ میلیارد ریال از این اعتبار تاکنون جذب شده و پیگیری برای دریافت بقیه اعتبار در سال جاری ادامه دارد.

لاهیجان زاده گفت: راه اندازی ایستگاه پایش کیفیت هوا در کاشان ضرورتی بود که با توجه به اهمیت شرایط دشت کاشان امروز به نتیجه رسید و امیدواریم مبنای برنامه ریزی مسئولان این شهرستان برای اجرای قانون هوای پاک قرار بگیرد.

همچنین رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان گفت: اگر ما برای حوزه حفظ محیط زیست در کاشان برنامه‌ریزی نداشته باشیم، به زودی مانند وضعیتی شبیه اصفهان و دیگر شهر‌های بزرگ صنعتی پیدا می‌کنیم.

الهیار دولتخواه افزود: توسعه صنایع و افزایش خودرو‌ها باعث شده است که وضعیت هوای کاشان در روز‌های زمستان در شرایط هشدار قرار گرفته و در برخی روز‌ها تعطیل شود.

وی تصریح کرد: حفظ هوای پاک و سالم نیازمند مشارکت مردم و مسئولان است و راه اندازی ایستگاه پایش کیفیت هوا در کاشان با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال راه اندازی شده است و نگهداری آن سالانه نیازمند ۶۰ میلیون ریال است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان، افزود: پیاده روی خانوادگی، دیدار اصحاب رسانه از منطقه حفاظت شده قمصر و برزک، برپایی نمایشگاه گونه‌های حیات وحش و گیاهی در روستای گردشگری ارمک، همایش آموزشی شکارچیان از جمله برنامه‌های هفته محیط زیست در کاشان است.

برچسب ها: اصفهان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار