رئیس فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان گفت:جایگاه اصفهان در ورزش نابینایان جایگاه بالایی است، در ارزیابی عملکرد فدارسیون نیز استان اصفهان جایگاه نخست را در اختیار دارد.
کد خبر: ۱۱۶۸۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۳ 28 May 2024

به گزارش تابناک اصفهان، مجمع انتخاباتی هیأت ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان استان اصفهان پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه ۸ خرداد) با حضور محمدرضا مظلومی رئیس فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان و سیدمهدی صدری سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان برگزار شد. این مجمع نخستین مجمع انتخاباتی صدری پس از انتصاب بود که برای سکان‌داری ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان استان اصفهان ناصر چاوشی و محمدامین موحد ثبت‌نام کرده بودند.

پس از انصراف موحد، چاوشی تنها کاندیدا این مجمع بود که با رأی‌گیری و کسب ۱۵ رای از مجموع ۱۶ رای به عنوان سکاندار هیأت ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان استان اصفهان انتخاب شد.

در ادامه لیلا صفری به عنوان نایب‌رئیس، محمدعلی حسین‌زاده به عنوان خزانه‌دار و سیداصغر فیاض، حسین جباری و پژمان پورشعبان به عنوان اعضای هیأت رئیسه انتخاب شدند.

محمدرضا مظلومی، رئیس فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان در حاشیه مجمع انتخاباتی این رشته در اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار کرد:ورزش نابینایان با نظر امام خمینی (ره) شکل گرفت، مشکل نابینایان و کم‌بینایان مشکل همه مسوولان است، باید هزینه‌های بیشتری برای آن‌ها صورت پذیرد. از سوی دیگر کار بزرگی در حوزه انتخاباتی رییس جمهوری در پیش است که باید پس از سنجش شرایط حضور پرشوری داشته و از این دوران عبور کنیم.

مظلومی تصریح کرد: جایگاه اصفهان در ورزش نابینایان جایگاه بالایی است، در ارزیابی عملکرد فدارسیون نیز استان اصفهان جایگاه نخست را در اختیار دارد.

رئیس فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان گفت: ۵ نفر از جانبازان و توان‌یبابان و ۴ نفر از نابینایان کسب سهیمه پارالمپیک کردند. نگاه فرهنگی مهدی صدری به عنوان سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان ارزشمند است.

وی با بیان این که ۲۴ مهر روز جهانی پارالمپیک است، خاطرنشان کرد: می‌خواهیم جشنواره‌ای از رشته‌های مختلف ورزش نابینایان برگزار کنیم که از جمله این رشته‌ها فوتبال، شنا، شطرنج و والیبال خواهد بود؛ از این مسابقات می‌توان برای استعدادیابی و معرفی نفرات به تیم‌های ملی استفاده کرد.

مظلومی ادامه داد: معلولیت، ناتوانی نیست، محدودیت را همه انسان‌ها دارند، باید قهرمانی چنین افرادی بیشتر دیده شود و مسوولان از جمله خودم وظایف خود را به خوبی انجام دهیم.

مهدی صدری، سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان در این مجمع انتخاباتی ابراز امیدواری کرد: روز‌های خوبی برای ورزشکاران نابینایان و کم بینایان استان اصفهان همچون گذشته رقم بخورد. خوشبختانه ورزشکاران هیات ورزش‌های نابینایان و کم بینایان استان اصفهان در میادین ملی و بین‌المللی افتخارات بسیاری را کسب نموده اند که در مسابقات اخیر هاجر صفرزاده دونده ارزنده استان رکورد مسابقات آسیایی را ارتقاء بخشید.

وی ادامه داد: امیدواریم هاجر صفرزاده در مسابقات پیش روی بتواند سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس را کسب نماید.

صدری با تقدیر از افتخارآفرینی‌های میثم بنی طبا جودوکار اصفهانی بیان داشت: باید در بحث استعدادیابی و در راستای مهیا کردن شرایط ورزش نابینایان و کم بینایان تمام تلاش را انجام داد تا ورزشکاران اصفهانی بیشتری به قله‌های افتخار دست یابند.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان افزود: ورزشکاران نابینایان و کم بینایان الگوی بسیار خوبی برای نوجوانان و جوانان ایرانی هستند که در این بین باید در بحث فرهنگی تلاش کرد و جامعه را به سمت فعالیت ورزشی سوق دهیم. وقتی ورزشکار بعد از عدم کسب مقام مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ضعف فرهنگی است که من قول می‌دهم این بخش در کنار ورزش تقویت شود.

برچسب ها: اصفهان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار