مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان توسعه و هوشمندسازی، توجه به محیط زیست و انرژی، پدافند غیر عامل، ترویج یاد معاد، توسعه فرهنگ خیرات و نذورات نه در آرامستان، بلکه در کل شهر را از اهداف این سازمان است.
کد خبر: ۱۱۶۹۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۱ 29 May 2024

به گزارش تابناک اصفهان، علی حاجیان امروز (چهارشنبه، ۹خردادماه) در سی‌وچهارمین برنامه «به احترام مردم اصفهان» و آئین بهره‌برداری از پروژه‌های جدید عمرانی، زیست‌محیطی و فرهنگی در آرامستان باغ رضوان، اظهار کرد: سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰، ۳۹ درصد صرفه‌جویی در بخش آب شرب، ۵۰ درصد صرفه جویی آب زیرزمینی و ۳۰ درصد صرفه‌جویی برق داشته‌ایم. بر این اساس از یک سازمان که صرفاً به کفن و دفن مشغول است، به سازمانی اجتماعی، هوشمند و زیست‌محیطی تبدیل شدیم.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان ادامه داد: در مسیر هندسه حرکتی، سند تحول ایجاد و راهبرد‌ها احصا شد و در این راستا شاهد تغییر در ساختار و برندینگ و شعار بودیم که در نتیجه آینده سازمان را ترسیم کردیم.

او با بیان اینکه شفافیت و صداقت در ارتباط با مردم را یک اولویت دانستیم و در این راستا مدیریت شیشه‌ای را رقم زدیم، افزود: ۴۰ سال از تأسیس آرامستان باغ رضوان می‌گذرد و در طول این سال‌ها اقداماتی انجام شده که نتیجه آن سرآمد بودن آرامستان باغ رضوان در کشور است.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان اضافه کرد: آرامستان باغ رضوان با دارا بودن ۱۶۰ هکتار فضای سبز ریه تنفسی شرق اصفهان است. توسعه و هوشمندسازی، توجه به محیط زیست و انرژی، پدافند غیر عامل، ترویج یاد معاد، توسعه فرهنگ خیرات و نذورات نه در آرامستان، بلکه در کل شهر از اهداف این سازمان است.

حاجیان اظهار کرد: اصلاح فرهنگ سوگ که مغفول مانده بود را به‌عنوان هدف مشخص کردیم، چرا که در شهر، ۱۸ آرامستان محلی فعال با ارتباط خوب وجود دارد. به دلیل اتفاقات خوبی که رقم خورده، نگاه‌ها به باغ رضوان تغییر کرده است و این ویژگی را از زحمات همه همکاران در مجموعه می‌دانم.

مدیر عامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان با اشاره به پروژه‌هایی که به بهره‌برداری می‌رسد، توضیح داد: بهره‌برداری از اولین جایگاه سوخت آرامستان‌های کشور با مشارکت بخش خصوصی، افتتاح بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۵۵۰ کیلو وات، بهره‌برداری بزرگ‌ترین مخزن ۵۵ هزار مترمکعبی در نقطه‌ای که روزگاری محل ریختن پسماند و زباله بوده، از مهم‌ترین این پروژه‌ها است.

او از هوشمندسازی آبیاری ۵۰ هکتار از فضای سبز آرامستان باغ رضوان خبرداد و گفت: اتاق نظارت و کنترل هوشمند این مجموعه با ۱۳۶ دوربین در سطح عرصه و ۱۲ دوربین تردد شمار به بهره‌برداری می‌رسد.

حاجیان به اقدامات و طرح فرهنگی اشاره کرد و گفت: ۲ کتاب کودک در قالب شعر، کتاب بر مزار عکس با جمع‌آوری عکس‌های قدیمی، کتاب متوفی در حاشیه برای معرفی چهره فرهنگ و هنر که در قطعات دیگر به جز قطعه نام‌آوران دفن هستند، کتاب‌های ۴۰ روایت ناتمام و واقعه، سیاحت در سرزمین خفتگان بخشی از جمله این اقدامات است.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان در پایان، خاطرنشان کرد: اولین نقشه گردشگری قبرستان‌های معاصر نیز در آرامستان باغ رضوان انجام، و کتابی با موضوع استفتائات از زمان غیبت تا حال، پیرامون امور متوفیان نیز منتشر شده است.
/ایسنا

برچسب ها: اصفهان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار