با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری و توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ۶ فب لب ایجاد خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۶۸۹۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۳ 28 May 2024

به گزارش تابناک اصفهان، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی رئیس‌جمهور در نشست راه‌اندازی ۶ فب لب یا آزمایشگاه ساخت سریع، شبکه فبزنت و طرح گرنت همساز که امروز با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در محل معاونت علمی ریاست‌جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: یکی از تاکیدات و راهبرد‌های جدی رئیس جمهور شهید، همکاری دستگاه‌ها برای انجام کار‌های بزرگ بود. امروز نتیجه یک سال همکاری معاونت علمی و وزارت علوم در قالب ایجاد یک شبکه ملی ساخت برای نمونه‌سازی ایده‌های اولیه دانشجویی، هسته‌های رشد و شرکت‌های نوپا افتتاح شد.

وی در ادامه از راه‌اندازی ۶ فب لب یا آزمایشگاه ساخت سریع در ۶ استان سیستان و بلوچستان، فارس، اصفهان، سمنان، قزوین و تهران خبر داد و افزود: امروز از فاز یک این آزمایشگاه‌ها یعنی مراکز طراحی و مشاوره رونمایی شد و تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۳ فاز نهایی رونمایی خواهد شد.

دهقانی فیروزآبادی در ادامه سخنان خود به ارائه گرنت حمایتی با عنوان همساز برای حمایت از ایده‌ها و ساخت نمونه اولیه اشاره کرد و گفت: یک گرنت ۱۰۰ میلیارد تومانی در قالب هزار گرنت تا ۱۰۰ میلیون تومانی برای کمک به تیم‌های نوپا که می‌خواهند ایده‌های اولیه را بسازند، اختصاص داده خواهد شد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در پایان خاطرنشان کرد: به لطف خدا و به برکت این کار، در سال آینده، شاهد خلق شرکت‌های نوپا و نوآوری‌های جدیدی در کشور خواهیم بود.

حمایت وزیر علوم از ایده‌های طراحی شده در راستای خدمت به نخبگان کشور

محمد علی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هم طی سخنانی در این مراسم، ایده‌های جدید و جذابی را که در راستای خدمت به نخبگان کشور طراحی شده است، افتخار آفرین خواند و اظهار کرد: هم‌افزایی‌هایی که در این دوره بین معاونت علمی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایجاد شده، بسیار ارزش‌آفرین است و در این راستا از دکتر دهقانی و تیم‌شان نهایت تشکر و قدردانی را دارم.

وی خاطر نشان کرد: هم افزایی‌های ایجاد شده امروز، سرمایه‌های ارزشمند فردا هستند و وزارت علوم، حمایت همه جانبه معاونت علمی و فناوری را تمام قد می‌ستاید.

برچسب ها: اصفهان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار