سرپرست فرمانداری کاشان گفت: صنایع دستی دو جنبه کاربردی و تزئینی دارد که نیازمند توجه مضاعف و هدفمند است و فرمانداری کاشان نیز وظیفه دارد در حوزه عرضه و تقاضا با ایجاد بازارچه‌های موقت در کنار هنرمندان قرار گیرد تا شاهد اتفاقات عالی و مبارک در این شهرستان باشیم.
کد خبر: ۱۱۷۰۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۳ 11 June 2024

به گزارش تابناک اصفهان، حمیدرضا محمدی فشارکی، اظهار کرد: بازارچه‌های عرضه صنایع دستی، گویای هویت ملی و معرف هنرمندان هر منطقه است که شهرستان کاشان فضای کافی برای ایجاد بازارچه‌های دائمی و موقت دارد.

وی افزود: آموزش رشته‌های صنایع دستی در دانشگاه‌ها گسترش یافته است، اما از استادان تجربی استفاده نمی‌شود و در نتیجه تجربه آن‌ها به دانشجویان منتقل نمی‌شود که یکی از حلقه‌های گمشده در حوزه توسعه گردشگری و صنایع‌دستی است.

سرپرست فرمانداری کاشان تصریح کرد: شهرستان کاشان، پیشگام و پیشرو در حوزه‌های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع‌دستی بوده و وضعیت فروش صنایع‌دستی هنرمندان ما نسبت به گذشته در وضعیت خوبی است، اما برای رسیدن به شرایط مطلوب و واقعی صنایع دستی ایران در جهان، باید وضعیت صادرات تقویت شود.

محمدی فشارکی گفت: انتخاب کاشان به عنوان شهر جهانی نساجی سنتی، فرصتی بود تا این شهر بیشتر و بهتر از گذشته در دنیا شناخته شود، اما به علت برخی کم توجهی‌ها، هنوز در حوزه صنایع‌دستی دچار مشکلاتی است.

وی افزود: میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سه حوزه‌ای است که همچون یک قامت برافراشته است و باید به آن پرداخته شود و در اختصاص بودجه تملک دارایی‌ها اعتبار خوبی برای این مجموعه در نظر گرفته شده است.

سرپرست فرمانداری کاشان تأکید کرد: در خصوص مشکلات هنرمندان صنایع دستی، اگر دستگاه‌های اجرایی بر اساس شیوه‌نامه‌های اداری در بخش آب و گاز و برق کم‌کاری صورت گرفته باید به رفع این موانع پرداخت.

برچسب ها: اصفهان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار