مدیرکل بنیاد مسکن استان اصفهان گفت: اجرای پروژه نهضت ملی مسکن توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این استان به‌صورت میانگین ۵۰ درصد رشد فیزیکی داشته است.
کد خبر: ۱۱۶۹۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۵ 05 June 2024

به گزارش تابناک اصفهان، غلامرضا اسماعیلی امروز (چهارشنبه، ۱۶ خرداد) در سفر به تیران و کرون و بازدید از پروژه‌های بنیاد مسکن، اظهار کرد: ساخت خانه در قالب طرح نهضت ملی مسکن در روستا‌ها و شهر‌های کوچک بر عهده بنیاد مسکن قرار دارد که استان اصفهان در این خصوص احداث بیش از ۱۵ هزار پروژه را در دست دارد.

وی افزود: نزدیک ۸۲۰۰ واحد مسکن در قالب ۳۷ پروژه به صورت بنیاد ساخت توسط پیمانکاران در سراسر استان اصفهان در حال احداث است که به‌صورت میانگین ۵۰ درصد رشد فیزیکی داشته است.

به گفته مدیرکل بنیاد مسکن استان اصفهان در بخشی از شهر‌ها و روستا‌ها پیشرفت کار تا بیش از ۹۰ درصد رسیده و در بعضی از نقاط نیز کار تازه شروع عملیاتی شده و بزودی وارد فاز احداث خواهد شد.

اسماعیلی اضافه کرد: در این مدل از ساخت، بنیاد مسکن کلیه فرآیند‌های اداری و اخذ مجوز‌ها را انجام داده و متقاضیان باید وجه مورد نیاز را پرداخت کنند.

وی با اشاره به مدل دیگر ساخت مسکن، گفت: بیش از هفت هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی به روش ساخت توسط متقاضیان در حال انجام بوده که افراد با دریافت زمین کلیه مراحل اخذ مجوز و ساختمان سازی را خودشان انجام می‌دهند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اصفهان ادامه داد: اجرای طرح نهضت ملی مسکن جز مهم‌ترین طرح‌های بنیاد مسکن بوده و سعی شده فرآیند‌ها جهت اختصاص زمین و یا ساخت خانه‌ها تسهیل شود که در این خصوص دستگاه‌های خدمات رسان نیز همکاری می‌کنند.

اسماعیلی یادآورشد: نظارت بر اجرای پروژه و تسریع در عملیات‌های اجرایی آن توسط پیمانکاران توسط کارشناسان بنیاد مسکن انجام می‌شود تا هر چه سریع‌تر احداث مسکن صورت بگیرد.

الحاق زمین در تیران برای ساخت مسکن

فرماندار تیران و کرون در این بازدید به موضوع مهم احداث مسکن برای مردم اشاره کرد و گفت: دولت سیزدهم عزم جدی در اجرای این پروژه داشته و در این شهرستان نیز مشکل کمبود زمین رفع و به صورت هفتگی موضوع اجرای پروژه‌ها رصد می‌شود.

علی محمدی‌کیا با بیان اینکه ۹۰ هکتار زمین به سه شهر این منطقه الحاق شد، افزود: برای اجرای این پروژه تمام ظرفت‌ها بکار گرفته شده تا با تامین زمین احداث خانه عملیاتی شود.

وی یادآورشد: ۲۵ درصد از متقاضیان که فرآیند‌های قانونی را انجام داده‌اند زمین تحویل انان شده و پیشرفت کار نیز در بخشی از پروژه‌ها روبه رشد است.

برچسب ها: اصفهان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار