سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نطنز گفت: فاز دوم احیاء بازار سنتی نطنز با تأمین اعتبار لازم آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۷۰۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۱ 11 June 2024

به گزارش تابناک اصفهان، حسین یزدانمهر اظهار کرد: فاز دوم احیاء بازار سنتی نطنز از محل اعتبارات سفر شهید رئیسی به استان اصفهان با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال آغاز شد.

وی افزود: این مبلغ به منظور شروع عملیات فاز دوم بهسازی و مرمت بازار سنتی نطنز تخصیص و تأمین شده است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی نطنز گفت: با پیمانکار ذی‌صلاح و استادکار و معماران سنتی عقد قرارداد انجام شده و با نظارت کارشناس فنی اداره میراث فرهنگی شهرستان نطنز عملیات بازسازی آغاز شده است.

یزدانمهر تصریح کرد: در این مرحله بدنه سازی، استحکام بخشی، عایق کردن پشت بام، نماچینی، کاه‌گِل، سیم‌گل و شمشه‌گیری و نورپردازی بخشی از راسته که شامل ابتدای موزه باستان‌شناسی تا کارگاه سرامیک‌سازی عبادی و همچنین حوزه علمیه و چهارسوق می‌شود در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم تا پایان این پروژه در سال جاری جلوه ویژه‌ای به یکی از نقاط مهم تاریخی شهرستان نطنز دمیده شود و شاهد رونق هرچه بیشتر صنایع‌دستی در کل مجموعه بازار باشیم.

سرپرست اداره میراث فرهنگی شهرستان نطنز گفت: شهرستان نطنز همانند دیگر شهر‌های مهم ایران دارای بازار سنتی و یا همان راست بازار بوده که با معماری خاص یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری بوده که در بین عموم مردم از جایگاه بالایی برخوردار است.

برچسب ها: اصفهان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار