استاندار:
تابناک: استاندار اصفهان گفت: سالانه یک میلیارد دلار کالا از گمرک استان اصفهان به خارج از کشور صادر می شود.
کد خبر: ۳۰۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵ 03 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا رسول زرگرپور عصر روز شنبه در نشست اعضای اتاق بازرگانی کاشان اظهار داشت: استان اصفهان در مورد صادرات گمرگی دارای رتبه چهارم کشوری است و در این میان شهرستان کاشان با صادرات سالانه 300 میلیون دلار نقش مهمی در ارزی آوری دارد.

وی افزود: به رغم ظرفیت ها و استعدادهای ذاتی اصفهان، معضلات، مشکلات و تنگناهایی در این استان وجود دارد که بخشی از آن ملی است.

زرگرپور با اشاره به اینکه 40 درصد کالا و 20 درصد مسافر کشور از این استان می گذرد، تاکید کرد: مسیر کریدور شمال - جنوب این استان را نیازمند اعتبارات و تسهیلات بیشتر، مترو و قطار تندرو کرده است.

وی اصفهان را دومین استان کشور از نظر واریز منابع به خزانه ملی و جزو آخرین ها در دریافت اعتبارات دانست و افزود: سالانه 40 هزار میلیارد ریال از این استان به خزانه ملی واریز می شود.

زرگرپور خاطرنشان کرد: اعتبارات عمرانی دریافتی این استان سالانه پنجهزار میلیارد ریال است و با توجه به قابلیت های استان، راهی به جز مشارکت بخش خصوصی برای توسعه استان نیست.

وی به نشست های شورای گفت وگوی اتاق بازرگانی استان اشاره کرد و گفت: حاصل این نشست ها 339 مصوبه شامل 63 درصد مصوبات استانی و 37 درصد ملی بوده که از مصوبات استانی 75 درصد آن اجرایی شده است.

استاندار اصفهان در خصوص منطقه ویژه اقتصادی کاشان تصریح کرد: مراحل اداری این کار انجام شده و در صورت تحویل گزارش زیست محیطی وارد مراحل اجرایی طرح می شویم.

زرگرپور با اشاره به وجود گمرک غیر رسمی در کاشان گفت: رسمی شدن گمرک این شهرستان می تواند تاثیر بسزایی در توسعه اقتصادی منطقه و ارایه تسهیلات به صادرکنندگان داشته باشد.

در این نشست اعضای هیات مدیره اتاق بازرگانی گزارشی از عملکرد این اتاق و مشکلات موجود ارائه کردند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار