استاندار اصفهان خطاب به نمایندگان احزاب استان:
تابناک: استاندار اصفهان گفت: علت عقب‌افتادگی استان‌ها عمدتا به دلایل داخلی استان باز می‌گردد چرا که دامن زدن به اختلافات درونی و تمرکز بر تنازع سیاسی به جای تفاهم و رقابت سیاسی، زمینه‌های عقب‌افتادگی و محرومیت را موجب می‌شود.
کد خبر: ۲۳۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰ 15 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس ، رسول زرگرپور صبح امروز در نشست صمیمانه با نمایندگان احزاب و گروه‌های سیاسی استان اصفهان که به منظور همفکری و هم‌اندیشی برای بیان راهکارهای لازم تحقق شعار سال 94 تشکیل شده بود، اظهار کرد: تشکل‌ها، گروه‌ها و جریانات سیاسی می‌توانند در تحقق شعارهای سال در بدنه اجتماع تاثیرگذاری قابل مشاهده‌ای داشته باشند.

وی ضمن تاکید بر پرهیز از تنازع و دامن زدن بر اختلافات میان یکدیگر در جریانات سیاسی و احزاب موجود در استان، گفت: آنچه که سبب پیشرفت استان و کشور می‌شود تفاهم و تاکید بر وجوه مشترک میان گروه‌ها و جریانات سیاسی با هر نوع سلیقه، گرایش و مواضع است.

استاندار اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر بالغ بر 56 شعبه و دفتر احزاب و گروه‌های سیاسی مختلف در استان به طور رسمی وجود دارد که در این میان دفتر مرکزی یک حزب کشوری در اصفهان وجود داشته و مابقی شعبه‌ها و نمایندگان احزاب و گروه‌های کشوری هستند که عمدتا دفاتر مرکزی آنان در تهران مستقر است.

وی ادامه داد: در میان 56 شعبه و دفتر گروه سیاسی موجود، چهار تشکل و گروه خاص سیاسی استانی وجود دارد که دفاتر مرکزی آنان در شهرهایی چون نطنز و خوانسار مستقر هستند.

زرگرپور خطاب به نمایندگان احزاب و گروه‌های سیاسی حاضر در جلسه به دو انتخابات پیش‌رو در سال جاری اشاره کرد و افزود: فراهم کردن زمینه‌های نشاط سیاسی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر باید در اولویت همه جریانات، احزاب و گروه‌های سیاسی با هر نوع سلیقه و تفکر باشد.

وی تاکید کرد: چنانچه تشکل‌ها، انجمن‌ها و نمایندگی‌های احزاب و جریانات سیاسی قصد تاسیس و راه‌اندازی دفتر و یا شعبه‌ای را در استان اصفهان دارند باید هرچه سریع‌تر در این راستا اقدام کنند و با مدیرکل انتخابات استانداری هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: طبق قانون چنانچه تغییراتی در بدنه مدیریتی و کادر اجرایی و شورای مرکزی نمایندگان و دفاتر احزاب در استان رخ دهد باید حداکثر ظرف یک هفته تا 10 روز به مسئولان مربوطه استان چون فرمانداری و استانداری اطلاع دهند.

وی با اشاره به فصل سه آیین‌نامه مصوبه هیئت دولت در سال 61 پیرامون آیین‌نامه اجرایی احزاب و گروه‌های سیاسی گفت: بر طبق این دستورالعمل قانونی، برپایی هرگونه تجمعات و راهپیمایی از سوی گروه‌ها، جریانات و نمایندگان احزاب در استان‌ها و کشور باید با مجوز کتبی صورت گیرد و در غیر این صورت غیرقانونی بوده و بر اساس ضوابط قانونی برخورد می‌شود.

زرگرپور با بیان اینکه همه احزاب، گروه‌ها و تشکل‌های سیاسی به منظور برگزاری راهپیمایی و تجمعات باید حداقل یک هفته قبل مسئولان مربوطه استانی را مطلع کرده و برای گرفتن مجوزهای لازم اقدام کنند، ادامه داد: تعیین مسیر راهپیمایی، موضوع راهپیمایی، محل سخنرانی، مشخصات کادر اجرایی برگزار کننده راهپیمایی و مشخص ساختن سخنران مورد نظر و دعوتی برای راهپیمایی از جمله مواردی است که باید مسئولان استانداری و فرمانداری از آن با خبر و مطلع باشند.

وی اضافه کرد: علت عقب‌افتادگی استان‌ها عمدتا به دلایل داخلی استان باز می‌گردد چرا که دامن زدن به اختلافات درونی و تمرکز بر تنازع سیاسی به جای تفاهم و رقابت سیاسی زمینه‌های عقب‌افتادگی و محرومیت را موجب می‌شود و نمایندگان احزاب باید به این موضوع توجه‌ ویژه‌ای داشته باشند و تمام سعی خود را بر پرهیز از این تنازعات بگذارند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار