مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی کشور:
تابناک: مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی کشور گفت: در حال حاضر بیش از 70 هزار تشکل رسمی قرآنی در سطح کشور فعال هستند.
کد خبر: ۸۲۱۲
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۵ 26 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس ، حجت‌الاسلام سید حسن کوششی امشب در اجلاس رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی اجتماعی کلان‌شهر‌ها و مراکز استان‌ها با اشاره به ضرورت پرداختن به مسائل در حوزه عترت و قرآن اظهار کرد: تقویت مبانی دینی و توجه به حوزه قرآن و عترت و آموزه‌های قرآنی به عنوان تنها راه مقابله با تهاجم‌های فرهنگی موجود در جامعه تلقی می‌شود.

وی با بیان اینکه برای دست‌یابی به سبک زندگی جامعه اسلامی باید براساس معارف قرآنی و سیره اهل بیت (ع) عمل کنیم، اضافه کرد: برای توسعه مباحث و فعالیت‌های قرآنی باید از ظرفیت‌های مردمی استفاده کنیم و دستگاه‌های حاکمیتی از جمله دستگاه‌هایی که در محلات هستند باید فضا‌سازی‌هایی را به منظور تقویت حضور مردم در چنین برنامه‌ها ایجاد کنند.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی کشور با اشاره به تشکل‌های رسمی قرآنی فعال در سطح کشور تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 70 هزار تشکل رسمی قرآنی در سطح کشور فعال هستند.

وی با تاکید بر اینکه برخی از این تشکل‌ها توانمند‌تر و برخی نیز ضعیف‌تر هستند، ادامه داد: ما باید از این ظرفیت‌ها به صورت بهینه استفاده کنیم و استفاده عملیاتی از وجود چنین ظرفیت‌هایی ما را به اهدافمان می‌رساند.

کوششی با بیان اینکه ما می‌توانیم با بستر‌سازی‌های قرآنی با توجه به اقتضائات محلی از ظرفیت‌های مردمی در راستای توسعه فعالیت‌های قرآنی استفاده کنیم، تاکید کرد: مباحث فرهنگی در فرمایشات رهبر معظم انقلاب از مباحث بسیار مهم و برجسته است.

وی افزود: شرایط فرهنگی در استان‌ها متفاوت است و باید براساس شرایط هر استان در راستای توسعه مباحث فرهنگی فعالیت شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار