شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای کلانشهر اصفهان صبح امروز (یکشنبه) در وضعیت ناسالم برای عموم قرار گرفت و در ۱۲ ایستگاه قرمز است.
کد خبر: ۱۱۷۲۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۳ 23 June 2024

به گزارش تابناک اصفهان، طبق اطلاعات سامانه پایش کیفی هوای کشور، شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای کلانشهر اصفهان منتهی به ساعت ۱۰ صبح امروز با عدد۱۵۲ (AQI) شرایط ناسالم برای همه شهروندان را نشان می دهد.

شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای اصفهان منتهی به ساعت ۱۰ در ایستگاه‌های رهنان، زینبیه، فرشادی، کاوه، ۲۵ آبان، ولدان، احمدآباد، انقلاب، خرازی، فیض، کردآباد و دانشگاه صنعتی در شرایط قرمز و ناسالم برای عموم است.

این شاخص در ایستگاه‌های میرزا طاهر و سپاهانشهر در شرایط آلوده برای گروه‌های حساس قرار دارد و تنها یک مورد از ۱۵ ایستگاه سنجش کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در منطقه پارک زمزم شرایط قابل قبول دارد.

همچنین شاخص کیفیت هوای شاهین‌شهر شرایط قرمز و آلوده برای عموم را نشان می‌دهد و این شاخص در زرین‌شهر در وضعیت آلوده برای گروه‌های حساس قرار گرفته است.

مطابق اطلاعات سامانه پایش کیفی هوای کشور شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای شهرهای خمینی‌شهر، نجف آباد و مبارکه شرایط قابل قبول دارد.

اداره کل هواشناسی اصفهان در روزهای گذشته به‌دلیل تداوم وزش باد به‌همراه گرد و خاک، تشدید آلودگی هوا را پیش‌بینی و درباره آن هشدار سطح زرد صادر کرد.

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز با توجه به هشدار سطح زرد هواشناسی مبنی بر وقوع گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا تا دوشنبه، توصیه هایی را به‌منظور کاهش اثر ناشی از آلاینده‌های هوا بر سلامت جامعه، ارائه کرد.

بر این اساس به مردم توصیه شده است از خروج غیر ضروری از منزل و تردد بی‌مورد در معابر شهری خودداری کنند.

همچنین بیماران قلبی و ریوی و مبتلایان به آسم در فضای باز فعالیت نکرده و در صورت تشدید علائم بیماری به مراکز درمانی مراجعه کنند.

 کیفیت هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک را نشان می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار