مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: طبق پیش‌بینی‌ها گرد و خاک تا روز پنج شنبه در استان اصفهان استمرار خواهد داشت.
کد خبر: ۱۱۷۲۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۴ 24 June 2024

به گزارش تابناک اصفهان و به نقل از تسنیم، منصور شیشه فروش درخصوص آلودگی اظهار داشت: جلسه کارگروه شرایط اضطرار گرد و غبار با حضور اعضا تشکیل شد.

وی ادامه داد: تندباد‌های فصلی شب گذشته باعث خیزش کانون‌های گرد و غبار از مناطق شمال و شرق استان اصفهان از جمله اردستان، انارک، دشت سجزی، کانون‌های بیابانی شرق اصفهان، تالاب گاوخونی، مناطق بیابانی اطراف کاشان، اراضی رها شده، بستر خشک رودخانه و نفوذ توده گرد و خاک به مناطق مرکزی استان اصفهان و افزایش چشمگیر شاخص آلایندگی در حد اضطرار برای عموم و همچنین افزایش ذرات گرد و غبار و کاهش میدان دید شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد: متأسفانه شاخص میانگین ۲۴ ساعته آلودگی هوا ۱۷۶ و شاخص لحظه‌ای در برخی ایستگاه‌ها به عدد ۵۰۰ رسیده است.

وی تصریح کرد: اطلاع‌رسانی از روز گذشته توسط مرکز بهداشت برای رعایت الزامات ایمنی بهداشتی و سلامت عمومی، عدم انجام سفر‌های غیر ضرور درون شهری و عدم فعالیت بدنی و ورزش شده است.

شیشه‌فروش ادامه داد: همچنین جلسه کمیته اضطرار شرایط گرد و غبار تأکید کرد هر اقدامی که منجر به افزایش آلودگی و گرد و خاک گردد از جمله آتش زدن ضایعات و پوشش‌ها و بقایای گیاهی در مزارع، عملیات خاکبرداری و عمرانی و فعالیت معادن گچ و خاک و مصالح در روز‌های آلوده ممنوع است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین بر کاهش فعالیت صنایع آلاینده شناسایی شده در محدوده توسط اداره کل محیط زیست، استقرار و تقویت تیم‌های پیش بیمارستانی، بهداشت در مکان‌های پر جمعیت و کاهش تردد خودرو‌ها تأکید شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه طبق پیش‌بینی‌ها گرد و خاک تا روز پنج شنبه در استان استمرار خواهد داشت، بیان کرد: ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از مساحت استان اصفهان بیابانی است که در ۱۴ کانون بیش از یک میلیون و ۵۰۹ هزار هکتار کانون‌های بحران فرسایش بادی مطالعه و شناسایی شده است که برای کنترل اثرات کانون‌ها تاکنون ۳۱۰ هزار هکتار پوشش‌های گیاهی و نهال کاری اجرا شده است.

وی ادامه داد: همچنین وزارت نیرو باید در جهت تأمین حقابه‌های زیست محیطی کشاورزی و فضای سبز زاینده‌رود اقدام و ۱۷۶ میلیون متر مکعب حقابه تالاب گاوخونی که مطالعه شده است را به استان اصفهان تخصیص دهد و نیز در جهت احیای زاینده‌رود و جریان دائمی آن و پیشگیری از برداشت‌های غیر مجاز آب در بالادست حوضه و جلوگیری از بارگذاری‌های خارج از مصوبات شورای عالی آب و تسریع در تکمیل طرح‌های تأمین آب در حوضه زاینده کنند.

برچسب ها: اصفهان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار