کد خبر: ۸۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۶ 25 February 2015

به گزارش تابناک اصفهان، شاید اخیراً در برخی از مدارس کشور شاهد معلمانی بوده باشید که پس از تعطیلی مدرسه، به عنوان سرویس دانش آموزان همان مدرسه، دانش آموزان را به منازلشان می برند.

شان و جایگاهی که اینک از مقام معلم در مدارس کشور می بینیم به هیچ وجه شایسته ی یک معلم نیست. وضعیت ضعیف زندگی مادی معلمان و حقوق ناچیز آنها، آشکارا حکایت از افت نگاه ارزش مدار مردم نسبت به این شغل شریف دارد. ارج و احترام معلم در مدارس از میان رفته و برخی دانش آموزان بی پرده سخن از خرید معلم و شرافت وی می گویند. نگارنده ، شاهد والدینی بودم که گستاخانه ادعا می کردند که همه ی این معلمان را با اندکی پول می شود خرید. یک مقایسه ی ابتدایی نشان می دهد که وضعیت مالی معلمان در مقابل سایر مشاغل از چه سطحی برخوردار است.

بیشتر مشاغل آزاد، حتی آن مشاغلی که در ظاهر از درآمد بالایی برخوردار نیستند، به مراتب درآمدهای بیشتری نسبت به یک معلم دارند؛ در حالی که بیشتر این مشاغل درآمدهای ماهانه ی آنها از چند میلیون تجاوز می کند، یک معلم به زحمت می تواند درآمدی در حدود یک میلیون در ماه داشته باشد. این تازه شامل معلمانی است که استخدام رسمی آموزش و پرورش می باشند و گرنه معلمانی که به صورت آزاد در مدارس فعالیت دارند، حقوق ماهیانه ی آنها به مراتب کمتر از آن است. بارها مشاهده شده است که یک معلم برای گرفتن یک کلاس بیشتر، خاضعانه و حقیرانه به مدیر مدرسه التماس می کند.

یک نگاه کلی نسبت به ظاهر یک معلم و وضعیت خانواده ی آن، عمق فقر آبرومندانه را نشان می دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار