تابناک: عضو خانه سینما و نظام سینمایی وزارت ارشاد گفت:اصفهان در سالجاری۱۶۰ فیلم کوتاه و نیمه بلند در اصفهان تولید داشته و انجمن سینماگران اصفهان قابلیت تبدیل شدن به خانه سینما شماره ۲ را دارد.
کد خبر: ۴۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶ 14 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، بهروز خلجی اظهار کرد: اصفهان جایگاه وسیعی در هنر و سایر زمینه‎ها دارد، اما همه راه‎ها به یک عرصه ختم می‎شود و آن هم عرصه هنر تصویر است که آن هم در اصفهان طرفداران و فعالان زیادی دارد.

وی افزود: چشم و چراغ عرضه همه پیشرفت‎ها و برای نمایاندن پیشرفت‎ها و بیرق همه هنرها سینما است.

کارگردان سینما و تلویزیون و عضو خانه سینما و نظام سینمایی وزارت ارشاد گفت: اصفهان دارای ۱۸ آموزشگاه آزاد سینمایی است که دو هزار هنرمند انجمن سینما گران و انجمن سینمایی در اصفهان فعال هستند و دستاوردهای خوبی در این زمینه کسب کردند.

وی ادامه داد: ۴۱ موسسه تولید فیلم، ۵ دفتر سینمای جوان، ۴۱۲ مرکز عرضه محصولات فرهنگی، ۱۴ سالن سینما در اصفهان وجود دارد.

خلجی در ادامه با بیان اینکه، تولیدات فیلم کوتاه و نیمه بلند قابل ارائه در نیمه اول امسال ۱۶۰ مورد بوده است، گفت: انجمن سینماگران اصفهان به عنوان بازوی مطمئن و قوی در عرصه سازمان سینمایی می‎تواند به عنوان خانه سینما دو معرفی شود، انجمن سینما گران اصفهان دارای ۱۰ کمیته فعال و حرفه‎ای است ثبت شده به طور رسمی و زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد اصفهان فعالیت می‎کند، می‎تواند خروجی‎های ارزشمندی داشته باشد.

وی بیان کرد: این انجمن در هر زمینه بین ۸۰ تا ۱۰۰عضو فعال داریم که در رده سنی ۲۰ تا ۵۰ سال در این انجمن حضور دارند، ۲۵۰ کارگردان و هنرمند برجسته سینمای کشور نیز اصفهانی هستند.

کارگردان سینما و تلویزیون تصریح کرد: معاونت هنر و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اصفهان انجمنی را با عنوان آسیب شناسی اقتصاد در سینما و ورود بخش خصوصی به سینما فعال کرده است.

وی گفت: تسریع در پروانه ساخت تله فیلم ۹۰ دقیقه از درخواست‎های هنرمندان اصفهانی است که اگر صدور مجوز آن به اصفهان واگذار شود دستاوردهای خوبی در این زمینه خواهیم داشت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار