تابناک: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: با همه گروه‌ها و جناح‌ها ارتباط خوبی خواهم داشت و معتقدم که با کنار زدن جناح مخالف، توفیقی حاصل نمی‌شود.
کد خبر: ۴۱۲۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۴ 30 May 2015

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از فارس، حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی پیش از ظهر امروز در نخستین نشست خبری خود در سمت مدیرکلی فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان با خبرنگاران استان اظهار کرد: بنده عضو هیچ جناح خاصی نیستم و خط ما، خط حضرت امام (ره) است و قطعا در آینده با همه گروه‌ها و جناح‌ها ارتباط خوبی خواهم داشت و معتقدم که با کنار زدن جناح مخالف، توفیقی حاصل نمی‌شود.

وی گفت: یک‌سری اصولی را به عنوان اصول حاکم در اداره فرهنگ و ارشاد استان تعریف کرده‌ایم که برای این منظور 10 اصول در نظر گرفته‌ایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به اصول حاکم در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار کرد: مسئله اول ایجاد نشاط و پویایی در مجموعه است تا طبق آن بتوانیم مجموعه‌ای متحرک داشته باشیم.

وی با اشاره به اصل دوم در کارهای خود افزود: اصل تعامل از دیگر اصولی است که بر طبق آن معتقدیم اگر در مجموعه‌ای تعامل وجود نداشته باشد، مجموعه یا می‌میرد یا منزوی می‌شود بنابراین اگر معتقدیم که اصفهان، پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است قطعا باید در عرصه بین‌الملل نیز فعالیت‌های خوبی انجام دهیم.

ارزانی ادامه داد: اصل خودباوری به عنوان اصل سوم حاکم در اداره است به این معنا که اگر چه جمعیت ما نسبت به دنیا یک‌صدم است و از طرف دیگر در تولید علم، 1.7 درصد است که نشان‌دهنده جایگاه ویژه ما در دنیاست.

وی ادامه داد: اگر چه توانسته‌ایم در حوزه تولید علم گام‌های بلندی برداریم اما هنوز نتوانسته‌ایم علم خود را به اشتغال برسانیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در ادامه گفت: حال سؤال ما این است که آیا فرهنگ‌سازی در عرصه‌های مختلف از جمله اشتغال صورت گرفته یا اینکه آیا اندیشمندان و هنرمندان ما به کمک اشتغال آمده‌اند یا اینکه هنوز همان نگاه سابق است.

وی در ادامه بیان کرد: اگر منابع را در چهار عرصه انسانی، سرمایه‌ای، راهبردی و مالی تعریف کنیم، باید تلاش کنیم از همه آنها حداکثر بهره‌برداری را داشته باشیم.

ارزانی نشاندن لبخند حلال بر چهره مردم را اصل پنجم حاکم در اداره ارشاد تعریف کرد و گفت: برای شاد کردن مردم و اینکه شادی را بر چهره مردم بنشانیم نهایت تلاش خود را می‌کنیم تا نشاط در جامعه تجلی پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه اصل دیگر در اداره ارشاد اصفهان باید به عنوان مدل و الگو در دنیا مطرح باشد، افزود: بر اساس این اصل اگر اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است بنابراین باید نه تنها در استان، که در دنیا نیز به عنوان استان مطرح شناخته شود چرا که این استان از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، تسهیل و تسریع در کارها را اصل هفتم در اداره ارشاد اصفهان عنوان کرد و گفت: از عمق جان باور دارم که باید از ظرفیت‌های فرهیختگان و هنرمندانمان استفاده کنیم و از طرفی نیز در فرآیند تسهیل صدور مجوز در عرصه‌های مختلف گام‌های بلندی برداریم.

وی با اشاره به هشتمین اصل اداره ارشاد اصفهان عنوان کرد: پایش و پویش از جمله موضوعاتی هستند که در این اصل گنجانده شده است به طوری که رصد کردن مؤسسات، به معنای پایش و اگر بتوانیم آنها را پویا کنیم، آن وقت می‌توانیم در جهت رتبه‌بندی مؤسسات فرهنگی هم گام برداریم.

ارزانی ادامه داد: در حال حاضر 5هزار مجوز کتاب در تهران 14 هزار مجوز در قم و 5هزار مجوز نیز در مشهد صادر می‌شود این در حالی است که نزدیک به یک‌هزار و 700 مجوز کتاب در اصفهان انجام می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان حرکت به سوی تمرکززدایی و جلوگیری از تمرکزگرایی را اصل 9 حاکم در اداره ارشاد اصفهان دانست و گفت: در حال تلاش هستیم که صدور مجوز در عرصه‌های مختلف در اصفهان انجام گیرد تا قسمتی از دغدغه‌های هنرمندان و فعالان عرصه هنر و فرهنگ کمتر شود.

وی تصریح کرد: توجه ویژه به شهرستان‌ها و استفاده از نیروهای ارزشمند و توانمند شهرستانی با هدف فعال‌تر کردن عرصه فرهنگ و هنر اصفهان نیز به عنوان دهمین اصل حاکم در اداره ارشاد اصفهان است که باید بر طبق آن عمل کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار