برای تبادل نظر مدیران صورت گرفت؛
تابناک: گردهمایی رؤسای ۴۴مركز دانشگاه پیام نور استان به منظور دستیابی به نقطه نظرات مشترك و تبادل نظر مدیران در دانشگاه پیام نورگلپایگان صورت گرفت. .
کد خبر: ۴۰۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۶ 27 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، رییس دانشگاه پیام نور اصفهان ظهر امروزدر حاشیه گردهمایی رؤسای مراكز و واحدهای دانشگاه پیام نور استان كه در محل دانشگاه پیام نور گلپایگان برگزار شد، با بیان اینكه دانشگاه پیام نور اصفهان پس از تهران بیشترین تعداد دانشجو را دارد، اظهار داشت: بر این اساس به منظور دستیابی به نقطه نظرات مشترك و تبادل نظر مدیران مراكز به صورت فصلی در یكی از شهرستان ها جلسات هم اندیشی برگزار می كنند.

یوسفی با ابراز خرسندی نسبت به تشكیل این جلسه در شهرستان گلپایگان، بیان داشت: در این جلسات مسایل مهم مدیریتی، آموزشی و توسعه مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد و سیاست های ابلاغی دانشگاه نیز كه باید در آن سال مورد عمل واقع شود، برای مدیران تبیین می شود كه در نهایت بهترین راهكارها برای ارتقای دانشگاه پیام نور عملیاتی خواهد شد.

وی با اشاره به اینكه در حال حاضر استان اصفهان دارای ۴۴ مركز و واحد دانشگاه پیام نور است، افزود: بیش از ۷۰ هزار دانشجوی فعال در سه مقطع كارشناسی، كارشناسی ارشد و دكترا در مراكز دانشگاه پیام نور استان به تحصیل اشتغال دارند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان یكی از مشكلات دانشگاه ها را كمبود اعتبارات نام برد و تصریح كرد: دانشگاه پیام نور به عنوان یكی از بخش های دولتی بخشی از درآمد خود را از طریق شهریه دانشجویان و بخشی دیگر را از كمك های دولتی تأمین می كند، لذا یكی از مواردی كه در این جلسات مورد ارزیابی و سنجش قرار می گیرد، اقدام در جهت كاهش هزینه ها و كسب درآمد از راه های احتمالی و تشویق همكاران به سمت كارآفرینی و تأسیس دانشگاه های دانش بنیاد است.

وی با اشاره به اینكه دانشگاه پیام نور استان اصفهان دارای جمعیت هیئت علمی بسیار خوبی برخوردار است، افزود: بیش از ۳۲۰ نفر هیئت علمی در دانشگاه های پیام نور اصفهان وجود دارد كه ۱۵۰ نفر آنها استادیار به بالا بوده و تعداد قابل توجهی نیز دكترای دانشجو كه پس از فارغ التحصیلی به استادیاران این مجموعه افزوده خواهند شد.

یوسفی هدف از برگزاری نشست رؤسای دانشگاه ها را استفاده از خرد جمعی دانست و افزود: ۴۴ فكر می تواند در فرایند بسیاری از مسایل مؤثر عمل كرده و تبادل نظر و هم اندیشی آنها با توجه به تجربیاتشان نتایج خوبی به همراه خواهد داشت.

رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان با اشاره به اینكه با ایجاد رشته های جدید شرایط بهتری برای جذب دانشجو به وجود خواهد آمد، افزود: دانشگاه پیام نور با برداشتن سد كنكور كه معضل بزرگی در كشور بود را با ابتكار خود عملی ساخت و از این راه خدمت شایانی به جامعه علمی كشور كرد.

وی در پایان ضمن تقدیر از تلاش رسانه ها، نقش آنها را در فرایند عملكرد مراكز علمی به ویژه دانشگاه های پیام نور نقشی بی بدیل برشمرد.

در ادامه رئیس دانشگاه پیام نور گلپایگان اظهار داشت: برگزاری این جلسات به منظور اخذ تصمیمات و هماهنگی رؤسا در داخل استان است كه در این جلسه مصوب و بخشی دیگر برای پیگیری به سازمان و وزارت خانه ارائه می شود.

وی افزود: پس از ارائه مطالب رئیس دانشگاه و دیگر اعضا، ۵ كارگروه عمران، بودجه و مالی، ارزیابی و نظارت، فرهنگی، آموزش و فناوری تشكیل و موضوعات مختلف كارگروه مورد بررسی و گزارش آنها جمع بندی می شود.

سیدمهدی شریعت به موقعیت ویژه شهرستان گلپایگان با توجه به احداث سد كوچری اشاره كرد و افزود: در زمینه جذب دانشجو و دیگر اقدامات زیربنایی دولت می تواند با استفاده از زمینه های موجود در این شهرستان نسبت به سرمایه گذاری در آن اقدام كند.

رئیس دانشگاه پیام نور گلپایگان با اشاره به اینكه در سال ۸۹ مجلس شورای اسلامی با تصویب مصوبه ای به شهرستان ها اجازه فعالیت یك شركت تعاونی توسعه و عمران داده است، گفت: بر این اساس یكی از پارامترهای مثبت فعالیت این شركت ها در این شهرستان با توجه به وجود زیرساخت های مهم آن كه آب است، می توان برنامه ریزی و اقدام كرد تا از این راه هم ساكنان آن بهره مند شده و هم دیگر مردم كشور به سرمایه گذاری در آن تشویق شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار