در موزه حمام علیقلی آقا اصفهان
تابناک: مدیر موزه حمام علیقلی آقا گفت: آیین رونمایی از کتاب «نگاره‌های گرمابه» (فرهنگ رفتاری و معماری گرمابه در نگاره‌های قرن 9 تا 12 ه.ق) امروز در موزه حمام علیقلی آقا برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۸۴۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶ 24 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، محمد صرامی اظهار کرد: در این کتاب به 23 نگاره با موضوع حمام‌های تاریخی اشاره شده که فضاهای معماری و ادوات مختلف در حمام‌ها و موضوعات مربوطه را به دو زبان فارسی و انگلیسی عرفی می‌کند.

وی افزود: این کتاب با طرح و نظارت دکتر فرهاد تهرانی و به اهتمام موزه حمام علیقلی آقا چاپ شده است.

مدیر موزه حمام علیقلی آقا ادامه داد: مراسم رونمایی از کتاب نگاره‌های گرمابه امروز ساعت 18 با حضور فرهاد تهرانی، دانشیار دانشکده معماری دانشگاه شهید بهشتی، عبدالله جبل عاملی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان و محسن طبسی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد برگزار می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه در این کتاب روش تحلیل نگاره‌ها بررسی شده است، گفت: سنگ‌نگاره‌ها، یکی از قدیمی‌ترین آثار تاریخی بر جای مانده از گذشتگانمان هستند که طبق یافته‌های موجود عامل ایجاد حروف، زبان، تاریخ، هنر و فرهنگ از سنگ‌نگاره‌هاست و آنها از بهترین ابزارهای مهم در دوران ماقبل تاریخی هستند.

صرامی افزود: در این کتاب همچنین به نتایج مهم نگاره‌ها پیرامون مشاغلی که در گرمابه‌‌ها وجود داشته نیز اشاره شده است.

مدیر موزه حمام علیقلی آقا اضافه کرد: تحقیقات تاریخی نشان می‌دهد که در گذشته توجه ویژه‌ای به حمام‌ها می‌کردند و بر همین اساس امروز باید در حفظ و نگهداری از حمام‌های تاریخی شهرمان کوشا باشیم.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار