در حاشیه ی نشست اصحاب فرهنگ و هنر با وزیر ارشاد
تابناک: پس از روی کار آمدن قطبی و ابقا آن در دولت تدبیر و امید، افرادی به عملکرد وی معترض بودند و تأکید داشتند که وی عملکرد مناسبی نداشته است.
کد خبر: ۳۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۶ 08 February 2015

به گزارش تابناک، با تغیر دولت و روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، تغیرات در سطح ادارات و ارگان ها نیز صورت گرفت، اما بر مسند ریاست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تغیری صورت نگرفت و محمد قطبی همانند دولت گذشته در این اداره باقی ماند. این درحالی بود که اصحاب فرهنگ و هنر به عملکرد وی در دولت گذشته در سمت مدیرکل امور اجتماعی استانداری و ارشاد نیز انتقادات بسیاری وجود داشت.

همزمان با نخستین سفر کاروان تدبیر و امید به اصفهان سهم اهالی فرهنگ و هنر دیار نصف جهان از این سفر دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اصفهان بود. هنرمندان حاضر در جلسه سعی داشتند با نوشتن نامه هایی اعتراض های خود را به عملکرد اداره ارشاد نشان دهند، این در صورتی بود که افرادی که به عنوان نماینده فرهنگ و هنر به سخنرانی پرداختند انتقادی از عملکرد ارشاد در دو سال گذشته نکردند.

حمید رسولی، یکی از اهالی فرهنگ و هنر اصفهان پیرامون این جلسه گفت: این جلسه یک جلسه سفارشی بود که افرادی که برای سخنرانی انتخاب شده بودند به تعریف و تمجید از عملکرد اداره فرهنگ و ارشاد پرداختند و هنرمندانی نیز که احتمال می دادند از وضعیت فعلی فرهنگ و ارشاد انتقاد کنند را دعوت نکرده بودند حتی رئیس انجمن سینمایی جوان هم که از اول برنامه حضور نداشت گفت که من صبح برنامه اتفاقی متوجه شدم چنین برنامه ای برگزار می شود.

وی پیرامون دلیل دعوت نکردن معترضین به این جلسه ادامه داد: عملکرد 2 سال اخیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبب شد که این مسئله پیش آید.

وی تصریح کرد: مسائلی که در این جلسه مطرح می شد این بود که همه چیز در اصفهان خوب است و مشکلی وجود ندارد، البته صحبت های جنتی در جلسه نشانگر این بود که وی به شرایط استان واقف بوده و در کنار مراسم هم اهالی مختلف فرهنگ و هنر اصفهان سعی داشتند با نوشتن نامه هایی مشکلات به گوش وزیر برسانند.

رسولی خاطرنشان کرد: به اعتقاد من باید به گوش وزیر برسد که چه برخوردی با هنرمندان اصفهان شده و این مسئله چقدر سبب متضرر شدن فرهنگ و هنر اصفهان است.

وی به نماینده ای که از سوی انجمن سینماگران اصفهان در این مراسم صحبت کرد، اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه این فرد از سوی انجمن سینماگران اجازه صحبت کردن گرفته بود اما حتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اصفهان نیز شناختی از این فرد نداشت و این مسئله قابل توجه بود که با وجود اینکه افراد بزرگی در سینمای اصفهان وجود دارند چرا این فرد به عنوان نماینده صحبت کرد؟

این فعال حوزه سینما پیرامون عملکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در حوزه سینما بیان کرد: حجت الاسلام قطبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در آخرین جلسه ای که با انجمن سینماگران جوان برگزار کرد، صراحتا گفت که ما نیازی به این انجمن نداریم و حتی وی از اساسنامه انجمن سینماگران جوان خبر نداشت و به رئیس انجمن معترض بود که چرا این انجمن با فعالیت های آموزشی خود عملکرد آموزشگاه های سینمایی را زیر سوال می برد.

وی افزود: این مسئله نشانگر این است که وی نسبت به زیرمجوعه اداره کلی که متولی آن است نیز شناخت ندارد، در موارد دیگر نیز در چند سال اخیر نیز سالن هایی را از دست داده و وضعیت سینمایی اصفهان شرایط خوبی نداشته است.

وی با اشاره به عملکرد فرهنگ و ارشاد اصفهان گفت: وضعیت فرهنگ در مدیریت کلان مشکلی ندارد اما متأسفانه اهداف رئیس جمهور و وزیر فرهنگ در مدیریت استان در نظر گرفته نشده و فعالیت هایی که صورت می گیرد متفاوت است.

حال باید منتظر بود تا ببینیم آیا سکاندار فرهنگ و هنر استان می تواند در ادامه ی مدیریت خود با هنرمندان و مخاطبان این اداره ارتباط و تعامل بهتری پیدا کند یا همچنان بر فاصله ی این اداره با هنرمندان افزوده خواهد شد؟

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ايمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
همانطور كه گفتيد بيشتر به كام مدير كل بود تا اصحاب فرهنگ و هنر
البته از اداره كلي كه بودجه يك سال آن از بودجه شهرداري يك شهر كوچك هم كمتر است چه انتظاري بايد داشت؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار