تابناک: مدیر اجرایی موزه عاشورای کاشان از تاسیس و ایجاد گام نخست موزه عاشورا در حیاط خانه مرحوم ابریشم چی از خیرین در روز عاشورای حسینی امسال در کاشان خبر داد.
کد خبر: ۳۴۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷ 13 May 2015

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، حسینعلی وکیل خبرنگاران گفت: بخش نخست موزه عاشورا در یکی از حیاط های خانه مرحوم ابریشم چی پس از بازسازی به بهره برداری می رسد.

وی همچنین از فعال شدن کمیته های پژوهشی، خیرین و اطلاع رسانی موزه عاشورا خبر داد و افزود: تاکنون مجموعه ارزشمندی از نسخ خطی، کتب عاشورایی، ابزار و ادوات هیات های مذهبی، تصاویر قدیمی، تابلوهای خط و نقاشی به موزه اهدا شده که کمیته پژوهشی درحال ثبت و تهیه شناسنامه این آثار معنوی برای ارائه در این موزه است.

وی مجری ایجاد موزه عاشورا را موسسه احیای فرهنگ کاشان دانست و گفت: با تشکیل کمیته خیرین موزه عاشورا، روند جلب مشارکت مردمی برای تکمیل موزه شتاب بیشتری خواهد گرفت.

مدیر اجرایی موزه عاشورا کمک خیرین را در دو بخش مالی و موقوفات و کمک های مردمی شامل اهدای ابزار ادوات و نسخ و کتب خطی در اختیار مردم و هیات ها عنوان کرد و افزود: با توجه به سابقه عزاداری سالار شهیدان در کشور، انبوهی از وسایل و ادوات و نسخ خطی تعزیه و تصاویر و دست نوشته ها موجود بدلیل شرایط نامناسب نگهداری، در معرض آسیب قرار گرفته است.

وی افزود: اشیا، ابزار و ادواتی که به موزه اهدا می شود به نام شخص یا هیات های اهدا کننده ثبت، شناسنامه دار و نگهداری می شود.

وکیل در خاتمه ابراز امیدواری کرد: با حمایت از این حرکت مردمی، اسناد و مدارک ارزشمند تاریخی جمع آوری، حفظ و به نسل های آینده انتقال یابد.

 

بیشتر بخوانید:
 
زیارت عاشورا
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار