امام جمعه اصفهان:
تابناک: امام جمعه اصفهان با اشاره به وظایف اصلی حوزه‌های علمیه گفت: تبلیغ و ترویج معارف اسلامی و قرآنی وظیفه حوزه‌های علمیه است و معارف و اصول قرآنی باید در بطن جامعه اسلامی گسترش یابد.
کد خبر: ۲۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۲ 01 February 2015

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در مراسم برگزاری مسابقات قرآن کریم حوزه علمیه اصفهان اظهار داشت: فعالیت‌های جامعه اسلامی باید مبتنی بر معارف و اصول قرآنی باشد.

وی افزود: باید بیش از بیش معارف اسلامی و علوم قرآنی در جامعه تبیین و تشریح شود و جامعه اسلامی امروز ما و نسل جوان نیازمند کسب معرفت از قرآن هستند و باید زمینه‌سازی و بستر‌سازی برای ترویج معارف اسلامی و قرآنی با برگزاری دوره‌های آموزشی، مسابقات و مواردی از این قبیل صورت گیرد.

امام جمعه اصفهان با اشاره به وظایف اصلی حوزه‌های علمیه بیان کرد: تبلیغ و ترویج معارف اسلامی و قرآنی وظیفه حوزه‌های علمیه بوده که طلاب و روحانیون باید در این مسیر اقدامات جدی و بیش از گذشته را انجام دهند.

وی بر انجام فعالیت‌های گسترده در حوزه قرآنی تأکید و تصریح کرد: با توجه به اینکه ترویج علوم قرآنی از وظایف اصلی حوزه‌های علمیه بوده، باید آموزش و تربیت معلمان نمونه قرآنی از سوی حوزه‌های علمیه انجام شود تا اینکه وظیفه حوزه علمیه در این زمینه به خوبی انجام شود.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد گفت: اگر حوزه‌های علمیه در تربیت نیروی‌های متعهد و متخصص در حوزه قرآنی همت نکنند این افتخار از آن‌ها گرفته شده و لازم است در انجام فعالیت‌های قرآنی حوزه‌های علمیه بیش از بیش تلاش کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار