تابناک: امام جمعه خور و بیابانک با اشاره به تقارن ایام نوروز با سالروز شهادت بزرگ بانوی اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: آیین و سنت نوروز با حفظ رعایت حرمت این بانوی بزرگوار برگزار شود.
کد خبر: ۱۵۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۹ 20 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین ' اکبر ذوالفقاری ' در خطبه های نماز جمعه خور و بیابانک در بارگاه امامزاده سید داود این شهر با اشاره به شخصیت حضرت زهرا (س)، اشتیاق و عنایت ویژه رسول خدا به آن بانوی بزرگ را مورد بحث قرار داد.

وی گفت: این اشتیاق در واقع اشتیاق به اوصاف بزرگ حضرت زهرا (س) و خضوع رسول خدا (ص) در برابر آن علیا مخدّره در واقع خضوع در برابر اوصاف بزرگ آن بانوی دو عالم بوده است.

وی با اشاره به همزمانی نوروز 94 با ایام فاطمیه و لزوم حرمت داری حضرت فاطمه(س) در این روزها، بیان کرد: حضرت زهرا(س) باید الگوی عملی در حجاب و عفاف، اجرای امر به معروف و نهی از منکر، ولایت پذیری و خدمت به محرومان باشند.

امام جمعه خور به فرار رسیدن سال جدید اشاره و بیان کرد: از روایات معلوم می شود که تحولات و حوادث بسیار مهم بشریت در نوروز واقع شده، یعنی تحول طبیعت مقارن با تحولات عظیم زندگی بشر بوده است.

او اضافه کرد: این تقارن بیانگر آن است که لحظه تحویل سال استعداد خاص برای برآورده شدن مطالب مهم دارد و لذا توبه و دعا را باید در آن لحظه غنیمت دانست.

ذولفقاری به 29 اسفند 1329 سالروز ملی شدن صنعت نفت اشاره کرد و افزود: نفت در گذشته بعنوان عامل تاثیرگذار بر اقتصاد و صنعت کشورها به شمار می رفت و امروزه در مسائل سیاسی و امنیتی جایگاه مهمی دارد.

خورو بیابانک در شرق استان اصفهان قرار دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار