تفکر نادرستی که آینده موسیقی را نابود می کند!
کد خبر: ۱۵۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۸ 18 March 2015
امید، جوان جویای نامی است که به موسیقی علاقه مند است، خودش می گوید  عشقش آواز و موسیقی است و از همین رو دلش میخواهد در این حیطه شغلی داشته باشد.او در یکی از نظرسنجی های سایتهای خبری شرکت کرده و تلخ ترین تجربه فرهنگی وهنری سال 93را لغو چندین کنسرت خوانندگان مختلف سنتی دانسته است.

به گزارش تابناک اصفهان، امید شاید یکی از صد ها هوادار موسیقی در شهرهای مختلف باشد که امسال تلخ ترین رخداد فرهنگی و هنریشان لغو چندین کنسرت موسیقی سنتی در شهر های مختلف بود. اتفاقی که شاید در جوسازی های غلط رنگ و بوی مذهبی نیز گرفت و خلاف شرع و عرف خوانده شد.

عده ای نیز در این بین حال و هوای سیاسی به آن دادند و از آن استیضاح وزیر را خواستار شدند. افراد دیگری نیز تأکید داشتند که این فضا ها سبب ایجاد گناه می شود و از همین رو حتی باید موسیقی اصیل ایرانی را نیز از میدان خارج کرد. به طور مثال حجت الاسلام احمد سالک، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در برنامه دیروز، امروز، فردا مورخ 26 بهمن که به بررسی فرهنگ در 30 سال انقلاب می پرداخت گفت: "گسترش کنسرت موسیقی در سراسر کشور، بستر فساد را فراهم می‌کند؛ بخواهید یا نخواهید؛ چه تک‌خوانی‌اش و چه جمع‌خوانی‌اش. ما داریم این مسائل را می‌بینیم و اعتراض هم می‌کنیم اما آقایان در این قضیه مقاومت می‌کنند! بعد این نوع فسادهایی که در جامعه می‌آید، مشکلات درست می‌کند؛ مثل کنسرت‌هایی که در بوشهر و جاهای دیگر بوده است. بعد باید دولت جمهوری اسلامی و تمام مردم بسیج شوند تا فساد آن جریان را جبران کنند و بعد هم در این قضیه اعتراض کنیم."

صحبت های سالک به عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس کمی تأمل بر انگیز است چرا که در شرایط فعلی که موسیقی از موضوعات محبوب و به نوعی جدانشدنی جوانان است، تنها راه مقابله با موسیقی بی محتوای غربی که رواج زیادی نیز بین جوانان دارد، استفاده از موسیقی اصیل ایرانی است.

از سوی دیگر در شرایط فعلی که کپی رایت آلبوم های موسیقی مجال کار کردن به خوانندگان را نمی دهد و تنها کنسرت است که توانسته موسیقی را زنده نگه دارد، آیا لغو برگزاری کنسرت ها سبب نمی شود که موسیقی اصیل ایرانی به حاشیه رود و هر روزه افکار مبتذل و بی محتوای غربی که تضاد جدی با فرهنگ ایرانی و اسلامی ما قرار دارد در قالب آلبوم های موسیقی رپ، متالیک و پاپ به جوانان ما القا شود؟

این مسائل در حالی است که صدها نفر همانند امید که به موسیقی علاقه مند اند و هر روز به امید اینکه موسیقی سنتی اصیل و ریشه‌دار ایرانی که یکی از توصیه های رهبری است را در کشور ترویج دهند، کار می کنند در پیچ و خم این گونه تفکر ها به حاشیه می روند و دچار شرایط نامناسبی می شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار