مسئول فرهنگی ناحیه مقاومت بسیج لنجان خبر داد
تابناک: مسئول فرهنگی ناحیه مقاومت بسیج لنجان گفت: همزمان با ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه(س) آیین تشییع و تدفین پیکر پاک دو شهید گمنام دفاع مقدس در شهر باغشاد از توابع شهرستان لنجان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۲۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۸ 10 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، سید احسان میرزایی با اشاره به اینکه شهدا از پایه‌گذاران عزت ایران اسلامی هستند اظهار کرد: شهدا جزو میراث معنوی کشور هستند و ارج نهادن به مقام شامخ این عزیزان لازم و ضروری بوده چراکه زنده نگه ‌داشتن یاد و نام شهدا بسیار ارزشمند است.

وی شهدا را ستارگان درخشان ایران دانست و افزود: شهدا با بصیرت خود به آرمان‌های امام خمینی (ره) و مکتب امام حسین (ع) لبیک گفتند و نشان دادند که تا آخرین قطره خون بر سر پیمان و اعتقاد خود ایستاده‌اند و لحظه‌ای تردید نکردند.

مسئول فرهنگی ناحیه مقاومت بسیج لنجان تصریح کرد: شهدا در اوج عزت و سربلندی، برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از زندگی خود گذشتند و توانستند در راه دفاع از ارزش‌های اسلام ناب نقشی تابناک از خود در تاریخ به ثبت برسانند.

میرزایی با اشاره به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان، اضافه کرد: امنیت و آسایش امروز کشور ما مرهون ایثار و از خودگذشتگی شهدا است و لازم است با الگو قرار دادن شهدا و افزایش بصیرت و هوشیاری جوانان خود را برای مقابله با دشمنان آماده کنیم تا بتوانیم در مکتب شهدا قدم و با توطئه‌های دشمنان مبارزه کنیم.
وی با اشاره به اینکه شهرستان لنجان دارای 750 شهید است، ادامه داد: شهر باغ شاد دارای 34 شهید است که از این تعداد 26 شهید در محله نوگوران و 8 شهید در محله مدیسه دفن هستند و همزمان با ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه (س) شهر باغشاد میزبان دو شهید گمنام 18 و 27 ساله دوران دفاع مقدس خواهد بود.

میرزایی متذکر شد: پیکر پاک این دو شهید گمنام که در عملیات خیبر در جزیره مجنون به شهادت رسیده‌اند روز چهارشنبه 20 اسفندماه جاری به شهرستان لنجان انتقال داده خواهد شد و طی مراسم‌ باشکوهی مردم شهرستان لنجان میزبان این شهدا خواهند بود و روز جمعه مراسم وداع و تدفین این دو شهید والامقام در شهر باغشاد برگزار می‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار