مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای اصفهان گقت: سالانه 21 میلیون نفر ساعت در این استان توسط بخش دولتی و خصوصی آموزش فنی و حرفه‌ای را فرا می‌گیرند.
کد خبر: ۸۶۳۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۰ 15 June 2020

آرش اخوان طبسی افزود: اصفهان دارای ۵۴ مرکز فنی و حرفه‌ای دولتی و حدود یک هزار و ۲۵۰ آموزشگاه آزاد فعال بخش خصوصی است و بیشترین تعداد مرکز آموزشی را در کشور به خود اختصاص داده است.
وی اظهارداشت: سالانه ۱۲۰ هزار نفر در ۲ بخش دولتی و خصوصی آموزش کسب می‌کنند که به طور تقریبی ۵۰ درصد در مراکز دولتی و ۵۰ درصد توسط بخش خصوصی اعم از آموزشگاه‌ها و صنایع انجام می‌شود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای اصفهان ادامه داد: حضور پر رنگ بخش غیردولتی با توجه به تنگناهای بودجه‌ای می‌تواند اقدامی موثر در برون رفت از این چالش باشد.
وی خاطرنشان کرد: مشارکت بخش خصوصی اعم از آموزشگاه‌های خصوصی و صنایع به واسطه تجهیزات بروز و تعامل با بازار نقش موثری در توسعه آموزش فنی و حرفه‌ای دارد.
اخوان طبسی با اشاره آغاز طرح "آموزش دو گانه" تصریح کرد: این روش اقدامی مناسب برای برون سپاری و تضمین اشتغال افراد است که در اصفهان با الگوگیری از کشور آلمان و منطبق بر بخشنامه‌های داخلی بومی سازی شده است.
وی اصافه کرد: افراد در این روش ضمانت صد در صدی اشتغال دارند و در  بسیاری از مراکز مورد استقبال قرار گرفته است‌.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار