تابناک: مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: با اقدامات انجام شده و مبارزه همه جانبه، بیماری سالک در این شهرستان کنترل و مهار شد.
کد خبر: ۷۸۹۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷ 18 August 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا دکتر محمدعلی گلی روز سه شنبه در جلسه کارگروه بهداشت و سلامت اردستان اظهار داشت: در سال جاری یکهزار هکتار از تاغزارهای شهرستان برای مبارزه با پشه سالک لانه کوبی شده است.

وی افزود: شهرداری های اردستان، زواره و مهاباد نیز ضمن پاکسازی و حمل نخاله های ساختمانی از اطراف شهرها اقدام به دو مرحله سمپاشی محل های تجمع پشه سالک کرده اند.

به گفته وی در سال جاری 15 مورد گزش در شهرستان بوده که بیشتر مربوط به شهر مهاباد است که
مجددا سمپاشی در این مکان صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: این درحالی است که در سالهای گذشته هر ساله بیش از 150 مورد گزش در این شهرستان ثبت شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان اظهار داشت: کارگروه بهداشت و سلامت شهرستان برای سومین بار رتبه اول استان را در این زمینه به خود اختصاص داد.

در این نشست یکی از کارشناسان شبکه بهداشت اردستان به مصرف بالای شیر خشک در این خطه اشاره کرد و افزود: 20 درصد شیر خشک در این شهرستان مصرف می شود در حالی که استاندارد مصرف هشت درصد است.

عباسپور به مرگ و میر کودکان زیر پنج سال در شهرستان اشاره کرد و گفت: عدم استفاده از شیر مادر تا دو سالگی باعث می شود تا کودک در معرض انواع بیماری قرار گرفته و مشکلاتی را برای خانواده و مسوولان بوجود آورد.

شهرستان اردستان یکی از مناطق آلوده استان در گزش و رشد پشه سالک طی سال های اخیر بوده است.

این شهرستان از مناطق کویری و در 110 کیلومتری شمال شرقی اصفهان است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار