تحقیقات جدید نشان می‌دهد
تابناک: براساس مطالعات، کسانی که بالاترین سطح ویتامین C در جریان خون خود دارند کمترین احتمال مرگ زودرس و ابتلا به بیماری قلبی را بهمراه خواهند داشت.
کد خبر: ۷۰۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳ 02 August 2015
به گزارش تابناک ایمنا به نقل از نچرال‌نیوز نوشت: تاکنون بارها از خواص ویتامین C سخن گفته ایم.

ویتامین ضروری برای بدن که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. این ویتامین مبارزه با عفونت های باکتریایی یا ویروسی را برای بدن راحت‌تر می کند به همین دلیل در هنگام سرماخوردگی این ویتامین تجویز می شود. فواید سلامتی آن بسیار فراتر از درمان سرماخوردگی است. ویتامین سی، طول عمر را بیشتر می کند.

نکته مهم در مورد ویتامین C این است که خود یک آنتی اکسیدان قوی است. به عبارت دیگر، قادر به جلوگیری از آسیب DNA سراسر بدن به دلیل استرس اکسیداتیو است. این خواص آنتی اکسیدانی ویتامین C ریشه در مطالعه جدید که به تازگی در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شده است دارد.

در این مطالعه، بر اساس داده های سلامت در بیش از 100،000 نفر از افراد در دانمارک جمع آوری شده است، مشخص شد کسانی که بالاترین سطح ویتامین C در جریان خون خود داشتند کمترین احتمال مرگ زودرس و ابتلا به بیماری قلبی را بهمراه خواهند داشت. و از آنجایی که بیماری قلبی قاتل شماره یک در بسیاری از کشورهای توسعه یافته است، این یافته‌ها قابل توجه است.

مزایای دیگر از ویتامین C ، گذشته از قدرت آنتی اکسیدانی آن، کمک به طولانی شدن کمیت و کیفیت زندگی است. ویتامین C به بدن در ساخت کلاژن، که به نوبه خود به بازسازی و محافظت از عضلات، تاندونها، لیگامانها و سایر بافت همبند سراسر بدن کمک می کند، نقش دارد. بافت همبند نقش حیاتی در حفظ سلامت اندام های مهم مانند قلب، کبد و لوزالمعده بازی می کند. سایر عملکردهای مهم ویتامین C در بدن عبارتند از: بهبود زخم، تولید رگ های خونی حامل اکسیژن و مواد مغذی در سراسر بدن و حتی تنظیم خلق و عواطف احساسی بدن.

لازم به ذکر است که میوه ها و سبزیجات از قبیل پرتقال، سیب، فلفل نارنجی و یا قرمز و سیب زمینی شیرین و همچنین سبزیجات برگ سبز حاوی ویتامین C فراوان هستند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار