تابناک: در جلسه فوق العاده شورای شهر که هفته گذشته برای تصویب بودجه شهرداری برگزار شد، پس از بحث و گفت و گو پیرامون بودجه رسانه های شهرداری با رأی اعضا، این بودجه صفر شد، مسئله ای که مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفت این است که دلیل این صفر شدن چیست؟
کد خبر: ۶۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۷ 21 February 2015

به گزارش تابناک اصفهان، در جلسه فوق العاده شورای شهر که هفته گذشته برای تصویب بودجه شهرداری برگزار شد، پس از بحث و گفت و گو پیرامون بودجه رسانه های شهرداری با رأی اعضا، این بودجه صفر شد.

این موضوع در حالی بود که در همان جلسه افرادی به صفر شدن بودجه معترض بودند و تاثیرگذاری و محلی بودن این رسانه ها را دلیل صفر نشدن بودجه ایمنا و اصفهان زیبا می دانستند اما با وجود این مسائل بودجه رسانه ای که سال گذشته برای این رسانه ها وجود داشت صفر شد.

افرادی نیز که معتقد صفر شدن بودجه بودند، تأکید داشتند: صفر کردن بودجه رسانه های شهرداری سبب خودکفایی این رسانه ها همچون دیگر رسانه های شهر می شود.

اصغر آذربایجانی، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر که از اعضای تأسیس کننده ایمنا بوده در گفت و گو با تابناک اصفهان پیرامون صفر شدن بودجه شهرداری گفت: با توجه به گفت وگو هایی که اعضای شورا در هنگام تصویب بودجه و بعد از آن داشتند، می توان گفت که نگاه به حوزه رسانه و اهمیت آن بر هیچکس پوشیده نبوده و رسانه های شهرداری نیز که یکی از فرصت های خوب، برای ظرفیت سازی فرهنگی هستند از این قاعده جدا نیستند.

وی ادامه داد:اما تأکید ما بر این بوده که باید در راستای فعال سازی ظرفیت های اقتصادی این رسانه ها نیز تلاش شود چرا که ایمنا و اصفهان زیبا از جمله راه هایی هستند که می توانند ارتباط خوبی بین شهرداری و شهروندان ایجاد کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تصریح کرد: با توجه به نقش ارتباطی که رسانه های شهرداری با شهروندان دارند در یک فضای منصفانه و با ارائه مباحث مختلف به مردم می توانند در حوزه خبررسانی فعالیت کنند.

وی افزود: شورا سعی داشت در یک بازه زمانی این رسانه ها را به استقلال برساند از همین رو شهرداری شرکتی به نام "پیام اصفهان" را برای فعالیت های اقتصادی این رسانه ها تشکیل داد تا بتواند مدیریت اقتصادی شهرداری را صورت دهد. تلاش شورا بر این بوده که زمینه خودکفایی این رسانه ها را ایجاد کند، البته اگر در اداره این رسانه ها مشکلی ایجاد شود با اصلاح بودجه آن را تقویت می کنیم.

آذربایجانی با تأکید بر اینکه مبنای حذف بودجه تسویه حساب شخصی نبوده، خاطرنشان کرد: این صحبت هایی که مبنی بر تسویه حساب شخصی مطرح می شود، اظهارنظرهای دیگران است که صحت ندارد. همه اعضا تأکید داشتند این رسانه ها باید تقویت شود و به جایگاه اصلی خود برسد.

وی در پایان تأکید داشت: صفر شدن این بودجه ها نه تنها سبب پیشرفت خود مجموعه های رسانه ای می شود بلکه در استقلال آن ها نیز کمک می کند.

چند روز پیش، خبرگزاری ایمنا در یادداشتی تأکید کرد که دلیل حذف بودجه رسانه های شهرداری به تحريريه و قلم خبرنگاران دو رسانه این رسانه ها باز می گردد.

البته با وجود این صحبت ها پیش از این شنیده می شد که اعضای شورای شهر به علت مشکلات خود با شهرداری و تسویه حساب با رسانه های شهرداری دست به صفر کردن بودجه این رسانه ها زدند. مسئله ای که این سوال را در ذهن مردم پر رنگ تر می کند که، " حذف بودجه رسانه ای شهرداری برای خودکفایی ایمنا یا اصفهان زیبا بوده یا تسویه حساب با شهرداری؟"، البته آذربایجانی تأکید داشت که خودکفایی هدف اصلی صفر شدن این بودجه ها بوده و تسویه حساب شخصی با رسانه های شهرداری صحت ندارد.

با وجود این صحبت ها هنوز به صورت دقیق مشخص نیست که حذف بودجه رسانه ای شهرداری با وجود این که نسبت به مصارف مهم شهری چندان قابل توجه نبود، سبب ارتقا و پیشرفت این رسانه ها می شود یا آن ها را به سمت نابودی می برد؟

نکته قابل توجه دیگر این است که افرادی معتقداند، عملکرد این رسانه ها با توجه به بودجه سالانه دریافتی از سوی این رسانه ها ،نسبت به سایر رسانه هایی که به صورت مستقل و عمل می کنند، مناسب نبوده است.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار