شهردار فولادشهر خواستار شد
تابناک: شهردار فولادشهر گفت: شهر فولادشهر به علت مهاجرپذیری بالا دارای تنوع اقوام و فرهنگ‌ها بوده و یکی از راه‌های معرفی آداب، رسوم و فرهنگ اقوام مختلف، ایجاد موزه مردم‌شناسی در فولادشهر است.
کد خبر: ۶۱۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۱ 19 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس ، حسین امیری ظهر امروز در نشست با مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به مهاجرپذیر بودن شهر فولادشهر، اظهار کرد: فولادشهر به علت وجود صنایع مادر در شهرستان لنجان از مهاجرت‌پذیری بالایی برخوردار بوده که این خود سبب تنوع اقوام و فرهنگ‌ها در این شهر شده است.

وی افزود: حضور اقوام مختلف با آداب و رسوم متفاوت در فولادشهر می‌تواند زمینه خوبی برای فعالیت‌های فرهنگی و گردشگری در این شهر ایجاد کند بنابراین می‌توان نسبت به جمع‌آوری اطلاعات تاریخی و مردم‌شناسی این اقوام به منظور انسجام‌‌‌‌بخشی به هویت فرهنگ و تمدن اقدامات موثری انجام داد.

شهردار فولادشهر بر لزوم ایجاد موزه مردم‌شناسی در فولادشهر تاکید کرد و ادامه داد: یکی از راه‌های شناخت و معرفی آداب، رسوم و فرهنگ اقوام مختلف، ایجاد موزه مردم‌شناسی است.

وی اضافه کرد: ایجاد این موزه مردم‌شناسی در این شهر می‌تواند ضمن حفظ کیان و تاریخ این سرزمین، سبب جذب گردشگر به شهر فولادشهر شود چرا که در فولادشهر موزه خصوصی کتب و نسخ خطی وجود دارد که یکی از بهترین موزه‌های شخصی در کشور محسوب می‌شود.

امیری در پایان متذکر شد: شهرداری فولادشهر در زمینه راه‌اندازی موزه مردم‌شناسی در فولادشهر نیازمند همکاری و مشارکت سازمان میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان است تا بتواند در خصوص راه‌اندازی موزه مردم‌شناسی و برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و گردشگری گام‌های موثری بردارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار