تابناک: نخستین جشنواره مطبوعات و نشریات دانشجویی دانشگاههای منطقه چهار کشورعصر روز چهارشنبه پس از سه روز برگزاری در دانشگاه اصفهان به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۶۱۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۶ 19 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، 17 دانشگاه از استان های اصفهان، یزد، قم، چهارمحال و بختیاری، مرکزی و بخشی از خوزستان در نخستین جشنواره مطبوعات و نشریات دانشجویی دانشگاههای منطقه چهار کشور شرکت کردند.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در آئین اختتامیه این جشنواره گفت: امسال برای نخستین بار و در دولت یازدهم جشنواره نشریات دانشجویی در سطح پنج منطقه دانشگاهی کشور برگزار شد.

حسین میرزایی با بیان اینکه مقرر است جشنواره های منطقه ای هر سال برگزار شود افزود: برگزیدگان جشنواره های منطقه ای به مرحله ملی این جشنواره که اردیبهشت سال آینده در یکی از مناطق پنجگانه برگزار خواهد شد راه می یابند.

وی کشف، پرورش و توانمندسازی دانشجویان، تشویق نشریات و رسانه ها و فراهم کردن بستر تعامل بین مدیران مسئول و دست اندرکاران نشریات دانشجویی در دانشگاه ها را از اهداف این جشنواره های منطقه ای دانست و اظهار کرد: دانشگاه های علامه طباطبایی تهران، شهید مدنی آذربایجان، مازندران، اصفهان و شهید چمران اهواز به ترتیب میزبان مناطق یک تا پنج هستند.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: این جشنواره ها در دو بخش اصلی نشریات شامل حوزه علوم انسانی، فنی مهندسی، هنر و علوم پایه و مسابقه آثار نیز در قالب مقاله، سر مقاله، طراحی، صفحه آرایی، مصاحبه، گزارش نویسی و مقالات علمی، ادبی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی برگزار می شود.

میرزایی با اشاره به اینکه دانشجویان جزو پیشگامان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی محسوب می شوند افزود: نشریات دانشجویی باید در انعکاس واقعیات دانشگاه به بیرون از آن و اطلاع رسانی به هنگام و بهینه نقش داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به آزادی مطبوعات تصریح کرد: در کشورمان چیزی با عنوان ممیزی و کنترل قبل از چاپ در مطبوعات بویژه نشریات دانشجویی وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، 500 اثر به جشنواره مطبوعات دانشجویی منطقه چهار کشور ارسال شده بود که در این آئین، آثار دانشجویی برتر در 15 رشته از جمله خبر، گزارش، مقاله های فرهنگی، ادبی، اجتماعی، هنری، فنی و مهندسی، سیاسی و اقتصادی، گرافیک، صفحه آرایی، عکس ، طرح روی جلد و تیتر معرفی و تجلیل شد.

داوری این آثار توسط خانه مطبوعات استان اصفهان صورت گرفته بود.

همچنین در کنار این جشنواره نمایشگاهی از مطبوعات و نشریات دانشجویی دانشگاههای منطقه چهار کشور و سه کارگاه آموزشی درباره مطبوعات و فعالیت رسانه ای برای دانشجویان شرکت کننده برگزار شد.

بر اساس این گزارش مقرر بود آئین تجلیل از خبرنگاران فعال در عرصه رسانه و دانشگاه نیز همزمان با این جشنواره برگزار شود اما بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه اصفهان این مراسم به آینده موکول شد.

دانشگاه اصفهان با بیش از 15 هزار دانشجو و 660 عضو هیات علمی یکی از دانشگاه های مادر و بزرگ کشور و استان اصفهان به شمار می آید.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار