تابناک: هم اکنون از صدهزار واحد مسکن مهر در استان اصفهان نیمی به بهره برداری نرسیده است.
کد خبر: ۵۸۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱ 07 July 2015
به گزارش تابناک اصفهان، پروژه مسکن مهر در استان اصفهان که در دولت گذشته کلید خورد، اکنون با مشکلات و چالش های بسیاری در بخش خدمات روبرو است.

خدمات آب و فاضلاب و برق و مخابرات از جمله این خدمات است، که به دلیل عدم هماهنگی بین دستگاهی در استان در دولت گذشته، تنها خانه هایی به مردم تحویل داده شد که فاقد هرگونه امکان خدماتی بود.

استان اصفهان با داشتن بیش از یکصدهزار واحد مسکن مهر، جزو اولین ها در تعداد واحدهای مهر در کشور بود اما این تنها 50 درصد از این پروژه بود و اصفهان نتوانست طی این سال ها به خوبی پاسخگوی نیاز متقاضیان مسکن مهر باشد.

افزایش هزینه های خدمات که سال به سال نیز افزایش می یابد از دیگر مشکلات این طرح بود.

اکنون علاوه بر مشکلات موجود که متقاضیان این طرح را معطل خود گذاشته است ، عدم ارائه بخشی از تسهیلات مسکن مهر است.

با افزایش هزینه های ساخت و ساز در کشور طی سه سال گذشته، نرخ تسهیلات نیز افزایش یافت و به 30 میلیون تومان رسید.
البته این افزایش در حالی است که تنها 25 میلیون تومان از تسهیلات به متقاضی پرداخت می شود و 5 میلیون باقی مانده هنوز نزد بانکها مانده است و به این طرح تزریق نشده که این موضوع سبب شده این طرح در استان اصفهان از برنامه خود عقب بماند.

هم اکنون از صدهزار واحد مسکن مهر در استان اصفهان نیمی به بهره برداری نرسیده است و براساس قولها قرار است تا پایان سال جاری به متقاضیان تحویل داده شود.

البته این موضوع منوط به این است که تسهیلات این طرح به موقع تخصیص یابد.
از سوی دیگر وزارت راه درصدد است تا برای جبران هزینه های مازاد تحمیل شده به مسکن مهر استان اصفهان، برخی املاک خود را به فروش بگذارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار