طیاری:
تابناک: رییس سازمان تعاون روستایی استان اصفهان با اشاره به ذخیره سازی میوه به میزان چهار هزار و 500 تن پرتقال و یکهزار و 500 تن سیب سمیرم برای مصرف استان گفت: مردم نگران نباشند، میوه شب عید به اندازه کافی موجود است.
کد خبر: ۵۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۴ 17 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، عبدالرضا طیاری سهرفیروزانی اظهار کرد: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی امسال بخشی از وظایف سازمان صنعت، معدن و تجارت در حوزه خرید و ذخیره سازی میوه به سازمان تعاون روستایی واگذار شد.

وی افزود: با ابلاغ این قانون از آبان سال جاری مقدمات ذخیره سازی میوه انجام شده و تا کنون چهار هزار 500 تن پرتقال به قیمت هر کیلوگرم دوهزار و 600 تومان از شمال کشور خریداری شده است.

وی گفت: همچنین میزان یکهزار و 500 تن سیب سمیرم از نوع زرد و قرمز به قیمت دوهزار و 700 تومان در هر کیلوگرم برای نیاز استان و دوهزار و 600تن سیب سمیرم برای تامین نیاز استان های هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، قم، کهگیلویه و بویراحمد، یزد و خراسان جنوبی نیز ذخیره شده است.

طیاری با تاکید براینکه توزیع این میوه ها درمیدان های میوه وتره بار از 25 اسفند آغاز خواهد شد، گفت: سازمان حمایت از مصرف کننده باتوجه به وضعیت بازار قیمت میوه را در ایام نوروز تعیین خواهد کرد.

وی درباره علت گرانی پرتقال تا مبلغ هرکیلوگرم پنج هزار تومان گفت: بخشی از محصول شمال کشور بر اثر سرمازدگی از بین رفت و برخی دیگر نیز به دلیل کم بار شدن درختان میوه های درشتی داشت، همچنین بخشی از این گرانی علت روانی دارد و برخی میوه فروشان اقدام به ذخیره و گران فروشی می کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار