الهیاری :
تابناک : مدیر اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: صنایع دستی استان نیازند برند سازی برای حضور در بازارهای جهانی است.
کد خبر: ۵۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۶ 17 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، فریدون الهیاری در اولین جشنواره و همایش برند استان اصفهان، اظهار کرد: متاسفانه در حوزه برند سازی صنایع دستی در کشور غفلت شده است که با اهمیت دادن به این موضوع می‌توانیم در بخش خدمات و صنعت در سطح جهانی عرض اندام کنیم.

مدیراداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان بیان اینکه دو سوم صنایع دستی کشور در استان اصفهان تولید می‌شود، افزود: صنایع دستی و خدمات گردشگری استان به عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه و در راستای اقتصاد مقاومتی، صنعت سبز، حفظ محیط زیست مورد توجه قرار گرفته است.

الهیاری خاطر نشان کرد: اصفهان جزو 10 شهر و مقصد گردشگری جهان شناخته شده و طبق برنامه کشورمان تا پایان برنامه ششم توسعه باید یک میلیارد دلار در زمینه صنایع دستی درآمد کسب کرده و حدود 20 میلون توریست هم جذب کند.

وی با بیان اینکه در سطح جهانی هم صنایع دستی اصفهان جایگاه برتری دارد، گفت: با وجود این ظرفیت‌ها جایگاه مناسبی نداریم و باید در عرصه و برند سازی تلاش جدی صورت گیرد.

این کارشناس همچنین از 17 درخواست فعالان صنایع دستی برای کسب نشان تجاری در سال جاری خبر داد و گفت: 15 درخواست مورد پذیرش قرار گرفت هر چند ممکن است که در سطح خیلی بالایی نباشد اما این امر نشان از وجود ظرفیت در این زمینه دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار