دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری اصفهان:
تابناک: دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان اصفهان گفت: شورای راهبردی اصلاح‌طلبان تشکیل شده و با چند چهره در این انتخابات شرکت می‌کنند و به مصلحت اصولگرایان است که در این دوره اختلافات را کنار بگذارند.
کد خبر: ۵۳۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶ 27 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، رسول حامدیان جمعه‌شب در مراسم ضیافت افطار جامعه اسلامی مهندسین استان اصفهان که در حسینیه حضرت جوادالائمه برگزار شد هدف از تشکیل این جلسه را ارتقای معنوی اعضای این تشکل و توفیق همراهی و همکاری در همه حوزه‌ها عنوان و اظهار کرد: برگزاری مراسم امسال با سالروز شهادت شهید بهشتی و 72 نفر از شهدای انقلاب اسلامی همزمان شده که جا دارد یاد و خاطره این شهدا را گرامی بداریم.

*جامعیت شخصیت دکتر بهشتی برای همه اعجاب‌برانگیز بود

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان اصفهان با اشاره به اینکه سیره شهید مظلوم بهشتی، منحصربه‌فرد بود، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در کلامی از بیانات خود بر این نکته تأکید داشتند که شهید بهشتی فردی اعجاب‌برانگیز بود و توانایی‌های وافری داشت و من شخصیتی همچون دکتر بهشتی را در حال و گذشته ندیدم و این نشان می‌دهد این شخصیت بزرگوار چه جایگاه و منزلتی داشته‌ است.

حامدیان ادامه داد: آنچه ما از شخصیت ایشان به یاد داریم این است که آیت‌الله دکتر بهشتی شخصیت جامعی داشت، یک عالم مسلط به امور دینی بود که به مسائل روز نیز آشنایی داشت و یک سیاستمدار تراز اول انقلاب بود و ما در چهره‌های انقلابی، فردی که در مسائل دینی به اجتهاد رسیده باشد، در سیاست نیز در تراز اول بوده و معتقد به کار تشکیلاتی نیز باشد کمتر سراغ داریم.

وی اضافه کرد: حضور اجتماعی شهید دکتر بهشتی در داخل و خارج از کشور قبل و بعد از انقلاب از وی شخصیت ویژه‌ای ساخت و جامعیت شهید بهشتی از مواهب الهی بود که به وی ارزانی شد.

*شهید بهشتی تشکیلات را همچون مسجد مقدس می‌پنداشت

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان اصفهان خاطرنشان کرد: شهید دکتر بهشتی در فعالیت‌های خود به کار تشکیلاتی بسیار معتقد بود و تشکیلات را همچون مسجد می‌شناخت و می‌گفت حزب نباید جایی برای کسب قدرت باشد، بلکه باید مکانی همچون عبادت‌گاه باشد.

وی ادامه داد: حزب در مبانی عربی و اومانیسم تنها به دنبال کسب قدرت و منافع سیاسی و اقتصادی است و این مفهوم را شهید دکتر بهشتی تغییر داد، به‌گونه‌ای که معتقد بود کسی که وارد کار حکومتی می‌شود باید قبلاً خودسازی کرده باشد، چون اگر خودساخته نباشد هم خودش ضرر می‌کند و هم به جامعه ضرر می‌رساند و در بخش دیگری کار خدمت به خلق را بسیار باارزش می‌دانست و بر انجام آن تأکید فراوان داشت.

حامدیان گفت: سخن ما شیفتگان خدمتیم، نه تشنگان قدرت سیره عملی این سید شهید بزرگوار بود و معتقد بود انسان نباید از سختی‌ها بترسد و توکل بر خدا داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه درزمانی شهید بهشتی آماج تهمت‌ها و حملات افراد مختلف بود، گفت: وقتی عده‌ای از وی می‌خواستند که در مقام پاسخ برآید اما شهید بهشتی به آیه «ان الله یدافع ان الذین آمنوا» اشاره می‌کرد و می‌گفت خدا خودش مدافع همه انسان‌هاست و با همین سیره در اوج مظلومیت به شهادت رسید.

*تشریح برنامه انتخابات پایان سال / اصلاح‌طلبان با چند چهره وارد انتخابات می‌شوند

حامدیان در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل سیاسی روز پرداخت و گفت: هم‌اکنون در شرایط ویژه‌ای قرار داریم و در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری هستیم و با توجه به آرایش نیروهای اصلاح‌طلب و پایگاهی که هم‌اکنون در جامعه و دولت دارند، این گروه سیاسی امیدهای بیشتری به نسبت دوره‌های قبل برای حضور در این انتخابات را دارد.

وی ادامه داد: شورای راهبردی اصلاح‌طلبان در سراسر کشور تشکیل‌شده و قصد اصلاح‌طلبان این است که با تعدد کاندیداها در انتخابات حاضر شوند که درصورتی‌که عده‌ای از آنها رد صلاحیت شدند، عده دیگری از همین طیف در انتخابات پیروز شوند.

*در تلاش هستیم در این دوره اصولگرایان اختلافی نداشته باشند

حامدیان با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته برای حضور گسترده اصول‌گرایان گفت: حرکت‌های خوبی در این دوره به‌منظور انسجام اصولگرایان شکل‌گرفته که امیدوار هستیم تشتت آرا در این گروه سیاسی ایجاد نشده و تلاش کنند تا از انتخابات گذشته درس گرفته و از اختلافات پرهیز کنند تا اختلافات بین آنها کم‌رنگ شود.

وی گفت: جلسه‌ای در این رابطه به‌منظور همگرایی اصولگرایان در این دوره با محوریت حاج‌آقا تقوی برگزار شد و خوشبختانه فضای وحدت خوبی در اصولگرایان در جریان است، البته این جلسات در تهران با جدیت در حال دنبال است و سازوکارهایی نیز به‌منظور حضور مطلوب در انتخابات اندیشیده شده است.

*علمای اصولگرایی با یکدیگر تشکیل جلسه داده‌اند

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان اصفهان ادامه داد: ملاقاتی بین علمای بزرگ در جامعه مدرسین حوزه علمیه، روحانیون و آیت‌الله مصباح یزدی و موحدی‌کرمانی و آیت‌الله یزدی تشکیل‌ و مقرر شده که با وحدت رویه در این حوزه قدم بردارند و اگر در این زمینه جامعتین محوریت کارها را بر عهده بگیرد، نقطه روشنی برای فعالیت سیاسی اصولگرایان در انتخابات است.

حامدیان به فعالیت‌های تشکل سیاسی جبهه پیروان خط امام و رهبری در اصفهان اشاره کرد و گفت: این تشکل سیاسی متشکل از 10 تشکل شناسنامه‌دار است که فعالیت‌های آنها به‌صورت منسجم در حال انجام است.

*در مرحله شناسایی و تحقیقات برای شرکت در انتخابات در اصفهان هستیم

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان اصفهان گفت: نخستین جلسه رسمی این تشکل با حضور رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در فروردین‌ ماه برگزار شد و فعالانی از همه شهرستان‌ها نیز در این جلسه حضور داشتند که درنهایت هم‌اکنون در مرحله جمع‌آوری اطلاعات هستیم.

وی شرط موفقیت در این دوره از انتخابات را هم‌گرایی و وحدت اصولگرایان برشمرد و گفت: به مصلحت همه گروه‌های اصولگرایان است که در این دوره اختلافات را کنار بگذارند.

حامدیان در پایان خاطرنشان کرد: اگر لایحه مجلس برای برگزاری انتخابات استانی به تصویب برسد نقش تشکل‌های اصول‌گرایی در انتخابات مجلس شورای اسلامی پررنگ‌تر می‌شود.

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان اصفهان خاطرنشان کرد: تعداد نمایندگان مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در انتخابات جاری از پنج نفر به 6 نفر افزایش‌یافته و خوشبختانه اختلافات در این انتخابات به نسبت انتخابات مجلس شورای اسلامی کمتر است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار