مرتصوی خبر داد:
تابناک: رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری فردی که با به‌دست آوردن تصاویر شخصی و خانوادگی یکی از شهروندان وی را تهدید به انتشار تصاویرش در فضای مجازی کرده بود خبر داد.
کد خبر: ۵۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۵ 15 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی در این‌باره گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی براینکه فردی با تهدید به انتشار تصاویر شخصی و خانوادگی وی در فضای مجازی قصد اخاذی از اورا دارد، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: با انجام اقدامات فنی و تخصصی توسط کارشناسان پلیس فتا، متهم شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی دستگیر شد.

مرتضوی با اشاره به انگیزه متهم گفت: متهم انگیزه خود از این کار را سود جویی عنوان کرد و معترف شد که پس از به‌دست آوردن تصاویر شخصی و خانوادگی یکی از شهروندان وی را تهدید به انتشار تصاویرش در فضای مجازی کرده است.

به گفته رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان، متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

براساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فتا، مرتضوی به شهروندان توصیه کرد: تصاویر شخصی و خانوادگی خود را در رایانه‌های متصل به اینترنت ذخیره نکنند، اطلاعات شخصی و محرمانه را در سیستم های قابل حمل از قبیل لپ تاپ، تب لت و یا گوشی تلفن همراه ذخیره نکنند و سیستم خود را به نرم افزارهای ضدجاسوسی و آنتی ویروس های به روز شده مجهز کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار