رئیس سازمان بسیج اساتید اصفهان:
تابناک: رئیس سازمان بسیج اساتید استان اصفهان با تبیین خصائص اخلاقی شهید مصطفی چمران گفت: چمران جمع بین اضداد بود و با دوستان و مردم افتاده و متواضع و با دشمنان در عین داشتن این ویژگی، با شدت و تندی برخورد می کرد.
کد خبر: ۵۰۲۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲ 20 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، علیرضا احساندوست روز شنبه در نشستی با خبرنگاران با اشاره به انتخاب سالروز شهادت شهید چمران بعنوان روز بسیج اساتید اظهار داشت: مجموعه عمل این شهید باید برای اساتید، تراز و معیار فکر و عمل باشد.

وی ادامه داد: بسیج اساتید در دانشگاههای کشور بصورت خودجوش و بدون ابلاغ از مجموعه های حاکمیتی شکل گرفت و سه دانشگاه اصفهان، فردوسی مشهد و علم و صنعت تهران بعنوان موسسین این بسیج بشمار می روند.

احساندوست با بیان اینکه جمعیت هدف بسیج اساتید اصفهان 11 هزار نفر است، گفت: حدود سه هزار نفر در استان عضو بسیج استاتید هستند.

وی از جمله اهداف تشکیل این سازمان را بهره گیری از ظرفیت قانونی کشور و اساتید متعهد و متخصص در راستای برنامه های نظام جمهوری اسلامی، اشاعه و ترویج و نهادینه کردن تفکر بسیجی و انقلاب اسلامی در دانشگاهها و اسلامی شدن دانشگاه ها بویژه در حوزه علوم انسانی و نهضت نرم افزاری با رویکرد جهادی عنوان کرد.

رئیس سازمان بسیج اساتید اصفهان اظهار کرد: تاکنون 170 مرکز آموزش عالی در طرح ویژه بسیج اساتید استان قرار گرفته اند و تا پایان سال 94 در همه مراکز آموزش عالی استان بسیج اساتید تشکیل خواهد شد.

وی حوزه های علمی و پژوهشی، آموزشی سیاسی و فرهنگی را بعنوان عرصه های فعالیت این بسیج برشمرد و تصریح کرد: از جمله شاخص ترین برنامه ها ایجاد کارگاه های علمی و ایجاد حلقه های علمی با محوریت اساتید و تربیت دانشجویان با تفکر بسیجی و اسلامی است.

احساندوست ادامه داد: تاکنون 250 حلقه علمی در بسیج اساتید اصفهان ایجاد شده است.

وی برگزاری کرسی های نقد و نظریه های علمی، نشست ها و کنفرانس های علمی، ایجاد انجمن های علمی و حلقه های صالحین، نشست ها و صدور بیانیه سیاسی با اعلام مواضع این بسیج و ورود به حوزه های جنگ نرم را از دیگر برنامه های بسیج اساتید عنوان کرد.

سازمان بسیج اساتید کشور از سال 1380 با ابلاغ شورای انقلاب فرهنگی کشور در مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور شروع بکار کرده است.

روز 31 خرداد سالروز شهادت شهید چمران است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار