مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران خبر داد
تابناک: مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران با اشاره به صادرات سیمان به کشورهای همسایه گفت: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده بین تجار سیمان رقابت منفی برای فروش محصول در دیگر کشورها وجود دارد که باید به سرعت رفع شود.
کد خبر: ۴۵۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵ 10 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس ، طاهر شه‌حامد عصر امروز در آیین افتتاح دومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت سیمان، بازار، صادرات، تجهیزات و محیط زیست با بیان اینکه در سال گذشته 18.5 میلیون تن سیمان به کشورهای خارجی صادر شده است، اظهار کرد: در حال حاضر سالانه بیش از 66 میلیون تن سیمان در کشور تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 28 درصد سیمان تولیدی کشور در سال 93 صادر شده است، افزود: 67 درصد از صادرات سیمان کشور به عراق بوده و مابقی نیز به کشورهای افغانستان، آذربایجان و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شد.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران ریسک سرمایه در کشورهای هدف صادرات سیمان را به دلیل جنگ، حضور گروهک تروریستی داعش و کاهش بودجه‌های عمرانی بسیار بالا اعلام کرد.

وی ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در افق 1404 تولید سیمان کشور به 103 میلیون تُن می‌رسد که بخشی از آن مازاد بر نیاز کشور است.

شه‌حامد از صادرکنندگان سیمان خواست تا تنوع در بازارهای صادراتی را مد نظر خود قرار داده و همکاری بیشتری با صندوق ضمانت صادرات داشته باشند.

وی تصریح کرد: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده بین تجار سیمان رقابت منفی برای فروش محصول در دیگر کشورها وجود دارد که باید به سرعت رفع شود.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران کاهش منافع حاصل از تجارت سیمان به دلیل رقابت منفی شرکت‌ها را یک معضل دانست و گفت: این صندوق در این راستا ابزارهای خوبی در اختیار دارد که صادرکنندگان می‌توانند از آن استفاده کنند.

به گزارش فارس، دومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت سیمان روزهای 19 تا 22 خردادماه با حضور 60 شرکت‌کننده در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان واقع در پل شهرستان برگزار می‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار