نوریان:
تابناک: سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در حیدرآباد هند گفت: دولت یازدهم بدنبال افزایش روابط با کشورهای دنبا بویژه هندوستان است.
کد خبر: ۴۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۴ 12 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، 'حسن نوریان' در مراسم گرامیداشت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در محل سرکنسولگری جمهوری اسلامی در حیدرآباد هند ابراز امیدواری کرد: با تبادل هیات های مختلف تجاری، رسانه ای و فرهنگی زمینه شناخت هرچه بیشتر دو کشور ایران و هند برای توسعه رابطه تجاری، سیاسی و اقتصادی بیش از پیش فراهم شود.

وی با اشاره به روابط حسنه دو کشور و تاثیرگذاری آنها در منطقه و عرصه بین الملل، خواستار برگزاری نشست های تخصصی متشکل از مسوولان و کارشناسان در این خصوص شد.

نوریان همچنین به پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 1979 در برابر رژیم دیکتاتوری پهلوی که منجر به تغییرات فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی را یادآور شد و افزود: با گذشت 36 سال از پیروزی انقلاب مردم ایران و برغم توطئه های فراوان علیه این نظام، ملت هوشیار ایران به صورت خودجوش این روز را با شکوه تر از قبل جشن می گیرند.

وزیر کشور دولت ایالت تلنگانا هند نیز در این مراسم اظهار داشت: شباهت های دو کشور ایران و هند در زمینه صلح طلبی و مبارزه با استعمار قابل ستایش است.

«نائنی ناراسمها ردی» که به عنوان مهمان ویژه مراسم گرامیداشت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در محل سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در حیدرآباد سخنرانی می کرد، گفت: فرهنگ ایران و حیدرآباد خیلی به هم نزدیک بوده و مردم حیدرآباد کشور ایران و مردم آن را دوست خود می دانند.

وی افزود: در حیدرآباد بین گروه های هندوها و مسلمانان اتحاد وجود دارد و با هم همکاری می کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار