رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:
تابناک: رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت:شوراهای شهر و شهرداران سراسرکشور باید امانت‌دار رای اعتماد، محیط زندگی و اخلاق و فرهنگ مردم باشند.
کد خبر: ۴۴۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۰ 06 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، رضا امینی ظهر امروز در هشتاد و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) با اشاره گوشه‌ای از اظهارات رهبر معظم انقلاب در خصوص جایگاه امام خمینی (ره) اظهار داشت: آنچه که امروز رهبر معظم انقلاب را نگران کرده است مساله‌ تحریف شخصیت امام (ره) است که ایشان این امر را به عنوان خطر بزرگی تلقی کردند.

وی با تاکید بر اینکه بنا بر گفته رهبر معظم انقلاب اگر راه امام (ره) را گم و با فراموش کنیم ملت ایران را سیل خواهد برد، افزود: از این رو توجه جدی به معرفی شخصیت و راه امام خمینی (ره) به ویژه به نسل جوان امری ضروری است و این اقدام باید در چارچوب اصلی خود انجام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به شوراهای اسلامی شهر در دوره‌های مختلف اشاره کرد و گفت: مهمترین توصیه‌ ایشان مربوط به سیاست‌ها و برنامه‌های کاری شوراها و سپس درباره‌ گزینش مدیریت شهر است.

وی اضافه کرد: از منظر رهبر معظم انقلاب تسهیل زندگی مردم در کارهایی که به شهرداری‌ها مربوط است، برطرف کردن معضلات شهر و روستا، سالم‌سازی محیط زیست، حفظ اصالت اسلامی و ملی در ساخت و سازها، استقرار بخشیدن به جو اسلامی و فرهنگی سالم ، پرداختن به نیازهای فوری‌تر در عین اهتمام به کارهای زیربنایی، اولویت دادن به مناطق مستضعف‌نشین، تأثیرناپذیری از نفوذ ثروتمندان و جاذبه‌ ثروت، رعایت دقیق قوانین و عدم تخطی از آن با حیله‌های شبه قانونی، رعایت ویژه‌ی محرومان و آلوده نشدن به اسراف و هدر ندادن بیت‌المال با تجملات زائد و سفرها و مراسم غیرلازم از وظایف شوراهای اسلامی شهرهاست.

امینی همچنین شرایط انتخاب شهردار از نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی را بیان کرد و گفت : امانت و دینداری، کفایت و کارآمدی، نجابت و حسن سلوک با مردم، کاردانی و صلاحیت‌های دینی وانقلابی و امانت‌داری و تدین و توانایی اجرایی را ویژگی‌های شهردار از نگاه رهبر انقلاب هستند که لازم است شوراهای اسلامی در انتخاب شهردار به آن توجه کنند.

وی افزود: در این راستا در نظارت و حسابرسی از کار شهردار، شورا باید عینا همین امر مهم را در برابر چشم داشته باشد و جز تکلیف بزرگ الهی خود چیزی را درنظر نگیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در انتخاب شهرداران از نظر مقام معظم رهبری مهمترین خصوصیتی که باید رعایت شود کاردانی و صلاحیت‌های دینی و انقلابی است شوراهای اسلامی در این انتخاب مهم لازم است به امانت‌داری و تدین و توانایی اجرایی این برگزیدگان کمال اهتمام را بورزد، اضافه کرد: از دیدگاه رهبر انقلاب سلامت بافت مدیران شهری بسیار مهم است زیرا بی‌توجهی به این باب موجب بروز مشکلات عدیده و تاثیر گذاری آنها بر زندگی روز مره مردم می‌شود لذا باید در انتخاب مدیران در سطوح مختلف دقت و اهتمام لازم برای رعایت معیارها انجام گیرد.

وی با تاکید بر اینکه شوراهای شهر و شهرداران سراسرکشور باید امانت‌دار رای اعتماد، محیط زندگی و اخلاق و فرهنگ مردم باشد که یکی از مصداق‌های مهم امانت داری رای مردم انتخاب شهرداران امین قابل اعتماد، با کفایت، پاکدامن، متدین، شجاع، ساده زیست مردم دار و مقید به انضباط مالی است، اضافه کرد: مقام معظم رهبری در این باره فرمودند درباره انتخاب مدیریت‌های شهری توصیه میکنم امانت و دیانت و کفایت اشخاص را ملاک گزینش قرار دهید رفاقت های شخصی و حزبی و ملاحظات سیاسی به هیچ روی نباید مجوز گزینش مدیران فاقد ملاک های اصلی شمرده شود.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه كرد:طبق بیانات مقام معظم رهبری شورا باید از شهردار مسئولیت و پاسخ بخواهد و در برابر کوتاهی‌ها یا کج رفتاری‌ها بی‌تفاوت نباشد و به وظیفه قانونی خود عمل کند و این همه را از جنجال و غوغا گری که امروز متاسفانه بعضی به جد طالب آنند دور نگهدارید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار