رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان لنجان مطرح کرد
تابناک: رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان لنجان گفت: مشارکت آگاهانه آحاد مردم و دستگاه‌های اجرایی در مدیریت بحران امری سازنده است.
کد خبر: ۴۲۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۳ 01 June 2015
به گزارش تابناک به فارس، علی اسکندری بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران این شهرستان اظهار کرد: انسان‌ها تأثیرگذارترین مسئله بر روند کلى حرکت در مدیریت بحران هستند که می‌توانند هدایت‌گر و تغییردهنده رفتارها در مناطق آسیب‌دیده باشند.

وی مشارکت آگاهانه را در مدیریت بحران امری سازنده دانست و افزود: مهم‌‏ترین حوزه‌‏اى که در مدیریت بحران بسیار تأثیرگذار بوده حوزه تعلیم و تربیت است که در این راستا باید مورد توجه قرار گیرد و به عنوان عوامل فرهنگ‏ساز و مؤثر از آن استفاده کرد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان لنجان تصریح کرد: بنابراین استفاده از تمامى ظرفیت‏‌هاى علمى و عملى موجود در این شهرستان براى حل مسائل و مشکلات و تبعات روحى، روانى و عاطفى پس از حوادث غیر مترقبه باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: آموزش در مدیریت بحران بسیار حائز اهمیت بوده که باید برای پیشگیری و کاهش خسارات حوادث مترقبه نگاه ویژه‌ای به آموزش مردم داشته باشیم.

اسکندری ادامه داد: هدف از آموزش مردم پیشگیری و مدیریت بحران و همچنین افزایش سطح ایمنی، کاهش خطرپذیری انسان‌ها در برابر مخاطرات طبیعی در کلیه مراحل مدیریت بحران است.

این مسئول بیان کرد: وظایف جمعیت هلال‌احمر در موقع بروز حوادث و موقعیت‌های اضطراری خدمت‌رسانی دقیق و آرامش بخشی به آحاد مردم است بنابراین اعضای جمعیت هلال‌احمر همیشه باید در آمادگی کامل به سر ببرند و در این میان برگزاری مانور نقش بسزایی در کاهش آسیب‌ها ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه مردم باید شناخت کافی و آگاهی لازم نسبت به مسائل امدادی را داشته باشند که این مهم تنها با آموزش محقق می‌شود، یادآور شد: یکی از مهم‌ترین عواملی که موجب ضایعات فراوان در مواقع بحرانی می‌شود نداشتن اطلاعات کافی در مورد حوادث طبیعی است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار