ساختمان هایی که به مجموعه دانشگاه دولتی شهرضا اختصاص یافته زیبنده دانشگاه شهید مدرس شهرضا نبوده و باید بهترین ساختمان از نظر فیزیکی در اختیار این دانشگاه قرار گیرد.
کد خبر: ۳۸۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۴ 20 January 2015
به گزارش تابناک به نقل از شهرضا نیوز، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی در اولین نشست راه اندازی بنیاد خیرین حامی دانشگاه دولتی شهرضا گفت:در کشور ایران اسلامی یک فرد علاوه بر خواندن درس، اخذ مدرک ، ساخت دانشگاه و مدیریت آن باید از ارتباط مردمی خوبی برخوردار باشد تادر این راستا از موفقیت بیشتری برخوردارشود.

حجت الاسلام یعقوبی با بیان اینکه در کشوری همچون ترکیه ساخت مساجد و به کارگیری ائمه جماعاتشان با دولت این کشور است اضافه کرد:در صورتی که در کشور ایران ساخت مسجد ، مدرسه و بنیادهای خیریه به همت مردم انجام می شود و این نشان دهنده حسن کار و استفاده از ظرفیت خیرین است.

وی گفت: شایسته است هر کاری را که می توانیم برای پیشرفت مملکت اسلامی انجام دهیم.

امام جمعه شهرضا با اشاره به اعلام نتایج درجات دانشگاه ها در منطقه خاورمیانه افزود: در این رتبه بندی دانشگاه تهران رتبه اول را کسب کرد و رتبه دوم به دانشگاه حجاز رسید و این یکی از افتخارات ایران اسلامی است که دانشگاه تهران با ۱۰۰ سال قدمت و با وجود نبوغ های علمی ، فکری و استعداد های درخشان ایرانی توانسته است در این ردیف قرار گیرد.

حجت الاسلام یعقوبی گفت: در حال حاضر مکتب اسلام سرآمد و به عنوان اداره کننده اصلی مکاتب موجود در دنیا است.

وی افزود: اگر در جایی از دنیا کاریکاتوری بر علیه پیامبر اسلام(ص) کشیده می شود همه این مسائل به خاطر فشار هایی است که برآنها وارد می شود و اسلام در حال گسترش در کل دنیا است.

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به اقدامات بی رحمانه گروهک داعش اضافه کرد: این ها افرادی هستند که کشورهای غربی آنها را پرورش داده اند و در حال حاضر این گروهک ها بر علیه خودشان اقدامات مسلحانه انجام می دهند.

وی گفت: از نظر فنی ، دینی و علمی در فقه و احکام اسلام چنین اقداماتی نبوده و نخواهد بود و در ایران اسلامی ، عالمان دینی، فقها و اساتید دانشگاه ها برای پرورش استعداد های این جامعه تلاش می کنند و هیچ نیروی مسلحانه ای بر علیه ملت یا امتی پرورش نمی دهند مگر فقط در موضع دفاع.

امام جمعه شهرضا گفت: باید برای افرادی که کار خیری را انجام می دهند درود فرستاد و بالاترین مرحله برای خدمت به خلق رفع جهالت و نادانی و وارد شدن به معرکه علم و دانش است.

حجت الاسلام یعقوبی با بیان اینکه جامعه ایران باید جامعه ای اسلامی، علمی و دینی باشد گفت: باید شهرداری و شورای اسلامی شهر در مباحث فرهنگی سرلوحه کار دانشگاه ها باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار