در واکنش به اختلاف مالی بین علوم پزشکی و تامین اجتماعی؛
تابناک: رییس کانون انجمن‌های صنفی کارگران استان اصفهان گفت: جامعه کارگری و کارفرمایی بیش از 130 هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار است و اگر این پول در اختیار سازمان تأمین اجتماعی بود، بدهی مراکز درمانی پرداخت می‌شد.
کد خبر: ۳۶۷۸۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶ 27 January 2017
تابناک اصفهان: علی یزدانی در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدام دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مبنی عدم پذیرش بیمه تأمین اجتماعی و دریافت آزاد هزینه خدمات درمانی از بیمه شدگان تأمین اجتماعی اظهار کرد: استان اصفهان بیشترین کارگر را در کشور دارد و استانی صنعتی و کارگری است در چنین جوی انجام این اقدامات قابل قبول نیست و اگر این موضوع ادامه یابد عواقب آن برعهده جامعه کارگری نیست.

 وی با بیان اینکه بیش از 65 درصد جمعیت استان اصفهان دفترچه تأمین اجتماعی دارند، اضافه کرد: اصفهان یک استان حساس با بحران‌های کارگری است. بیمه تأمین اجتماعی تاکنون روی پای خودش بوده و باری بر روی دوش دولت نگذاشته است. دانشگاه علوم پزشکی نباید با چنین اقداماتی سر به سر جامعه کارگری بگذارد زیرا اگر کارگران از این موضوع مطلع شوند حتماً عکس العمل نشان خواهند داد.

رییس کانون انجمن‌های صنفی کارگران استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر 90 هزار دفترچه بیمه با تعهد دولت در دست مردم است، تصریح کرد: در صورتی که دانشگاه علوم پزشکی به اقدامات خود در این زمینه ادامه دهد عواقب و عوارض آن برعهده دانشگاه است.

یزدانی با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت افزود: اگر تمام منابع و دارایی‌های سازمان تأمین اجتماعی در این راستا به وزیر داده شود بازهم کم است آیا با اجرایی شدن طرح تحول سلامت واقعاً موضوعاتی مانند زیرمیزی تمام شد؟

وی گفت: یکی دیگر از اهداف اجرای طرح تحول سلامت ایجاد عدالت در تعرفه‌های پزشکی بود تا دریافت زیرمیزی از سوی پزشکان تمام شود اما این موضوع ادامه دارد. این طرح شکست خورده است اکنون که دیگر چاره‌ای ندارند به سفره جامعه کارگری چشم دوخته‌اند.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران استان اصفهان با بیان اینکه جامعه کارگری و کارفرمایی بیش از 130 هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار است و اگر این پول در اختیار سازمان بود این اتفاقات شکل نمی‌گرفت، ادامه داد: علی رغم اینکه این میزان از دولت طلبکاریم دولت اعلام کرده در بیمارستان‌های دولتی خدمات به بیمه شدگان تأمین اجتماعی نمی‌دهیم این خلاف قانون است.
منبع: ایسنا

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار