تابناک: اصفهان از دیرباز به خاطر بافت اجتماعی و سنتی کمتر با معضلات اجتماعی رو به رو بوده است اما گذشت زمان و تغیر سبک زندگی مردم سبب ایجاد مصائب و مشکلات اجتماعی برای این شهر شدهاست ، از همین رو جشنواره ای تحت عنوان همایش ملي مسائل اجتماعی ایران و رویکرد اجتماعی محور در اصفهان برگزار می شود که زنگ خطری است برای شهروندان پایتخت فرهنگ و تمدن اسلامی.
کد خبر: ۳۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۸ 07 February 2015

به گزارش تابناک، اصفهان، از دیرباز به خاطر بافت اجتماعی و سنتی که داشته مشکلات اجتماعی کمتری نسبت به مابقی شهر ها داشته چرا که مردم این دیار با وجود شرایط سختی که در دوره های مختلف داشتند، به خاطر اعتقاد به مفاهیم دینی و اسلامی با کمتر با مشکلاتی مثل طلاق، اعتیاد، عدم امنیت جانی و مباحثی از قبیل رو به رو بودند.

اما با گذشت زمان و تغیر ارزش ها و هم چنین تحول سبک زندگی مردم مشکلات و معضلات اجتماعی اصفهانی ها افزایش یافت. معضلاتی که یک روز با آمار بالای طلاق، یک روز با افزایش آمار اعتیاد و یک روز هم با افزایش چایخانه ها خودش را نشان می دهد.

البته مشکلات اقتصادی نظیر بیکاری، گرانی و تورم نیز در به وجود آمدن آسیب های اجتماعی مثل افزایش تعداد کودکان کار موثر بوده است.

علی هاشمیان ‌فر به برگزاری جشنواره ای تحت عنوان همایش ملي مسائل اجتماعی ایران و رویکرد اجتماعی محور اشاره کرد و گفت: برگزاری این جشنواره برای ارائه یک راهکار علمی به مردم بوده و سعی می شود در آن به مسائل اجتماعي از دهه نود میلادی بپردازیم.

وی با اشاره به محور های این جشنواره ادامه داد: این جشنواره شامل محور هایی از جمله نگاه اجتماع محور به مدیریت شهری، مدیریت حقوقی و امنیتی جامعه، مدیریت رسانه‌ای جامعه، سیاست‌گذاری‌های آموزشی است.

دبیر همایش ملي مسائل اجتماعی ایران با رویکرد اجتماعی محور خاطرنشان کرد: موضوعاتي مانند مدیریت شهری، مدیریت حقوقی و امنیتی جامعه، مدیریت رسانه‌ای جامعه، سیاست گذاری‌های آموزشی و بحث حمایت و سلامت اجتماعی نمونه‌اي از مسائلي است که با رویکرد اجتماعی محور هماهنگی بیشتری دارد.

وی با تأکید بر نقش خانواده برای جلوگیری از این مشکلات، افزود: خانواده می تواند در حل و پیشگیری از مسائل اجتماعی فعال باشند و به نوعی به عنوان یک همراه در کنار آسیب دیدگان کمک کند.

برگزاری چنین جشنواره ای می تواند زنگ خطری برای اصفهان باشد که روزگاری با چنین مباحثی درگیر نبود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
چه ربطي داشت؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار