استاندار اصفهان بیان کرد
تابناک: استاندار اصفهان از امضای تفاهمنامه واگذاری کارخانه ریسباف به اداره راه و شهرسازی خبر داد و گفت: این کارخانه بهترین مکان برای تاسیس موزه بزرگ اصفهان است.
کد خبر: ۳۲۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹ 08 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، رسول زرگرپور شامگاه پنجشنبه در حاشیه بازدید از کارخانه تاریخی ریسباف اصفهان با قرائت تفاهمنامه واگذاری این کارخانه به اداره راه و شهرسازی اظهار کرد: بالاخره پس از سال‌ها بحث و رایزنی، تکلیف ریسباف یکی از کارخانه‌های تاریخی و البته میراثی اصفهان مشخص شد.

وی با اشاره به اینکه چهار سال طول کشید تا این توافقنامه به امضا برسد، افزود: بر اساس این دستورالعمل، بانک ملی موافقت کرد که مکان مذکور را در اختیار اداره راه و شهرسازی قرار دهد همچنین هیئت 5 نفره‌ای نیز برای قیمت‌گذاری این کارخانه تعیین شده است.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه تا سه ماه آینده باید کلیه اقدامات واگذاری، ارزش‌گذاری و نقل و انتقالات صورت گیرد، بیان کرد: بر همین اساس مقرر شد تا 15 درصد مبلغ به صورت نقد و مابقی از سوی وزارت راه و شهرسازی در قالب تخصیص مستغلات در هر نقطه از کشور به بانک ملی اعطا شود.

وی تاکید کرد: ماشین‌آلات موجود در این کارخانه که به نوعی عتیقه محسوب می‌شوند، به شرکت ریسباف برگردانده می‌شود.

زرگرپور همچنین از کاربری کارخانه ریسباف به بزرگ‌ترین موزه شهر اصفهان خبر داد و تصریح کرد: به طور حتم چنین فضا و موقعیتی برای احداث بزرگ‌ترین گنجینه هنری اصفهان یک فرصت استثنایی است که می‌تواند برای همیشه ماندگار شود.

وی افزود: کمبود چنین فضایی همیشه یکی از مطالبات اساسی شهر و هنرمندان محلی برای نمایش آثار هنری بود که خوشبختانه با امضای این صورت‌جلسه محقق شد و امیدواریم با سعی و همت دستگاه‌های بین‌بخشی این پروژه عظیم به زودی کلید خورده و شاهد اجرای فاز نخست آن باشیم.

استاندار اصفهان با اذعان بر اینکه داشتن یک موزه بزرگ از ملزومات پایتخت تمدن و فرهنگ ایران اسلامی است، تصریح کرد: تاکنون به هیچ وجه گنجینه بزرگ هنری برای نمایش هنرهای اصفهان از جمله تئاتر و موسیقی نداشته‌ایم بنابراین می‌طلبد تا با طراحی فاخر، این کارخانه به موزه بزرگ اصفهان تبدیل شود.

وی از عملیات کلنگ‌زنی نمایشگاه بزرگ اصفهان نیز خبر داد و گفت: این طرح عظیم با اعتباری بالغ بر 80 میلیارد تومان تا پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری کلنگ‌زنی و تا اواخر 1396 به بهره‌برداری خواهد رسید.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار