رییس شورای گلپایگان:
رییس شورای شهرستان گلپایگان گفت: خواسته ما از وزیر نیرو غیرقانونی نیست، می‌خواهیم حق آبه و آورده ما را مشخص و براساس مدارک موجود اعداد و رقم اعلام کنند.
کد خبر: ۳۲۲۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹ 02 November 2016
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه اصفهان در گلپایگان، علی فیروزی در نشست خبری در جمع خبرنگاران در رابطه با حضور وزیر نیرو در شهرستان اظهار کرد: متاسفانه اخیرا شنیده‌ام یکی از مسئولان قم حرف‌های غیر کارشناسی زده است، لذا از وزیر می‌خواهیم که با حضور فرماندار و یا استاندار این دو منطقه جلسه‌ای گذاشته شود، میانجگری کنند و کارشناسی شده صحبت شود.

وی با بیان اینکه آب شرب نوش جان تمام مردم ایران گفت: سوال من این است که وقتی پنج متر در ثانیه آب به سمت قم می‌رود، در حالی که تصفیه خانه قم ظرفیت ذخیره سه متر آب در ثانیه را دارد، مابقی آن کجا می‌رود؟ می‌دانیم آن دو متر باقی مانده در کجا ذخیره می‌شود، در جایی که به درد هیچ کس نمی‌خورد و با نمک قاطی می‌شود، حال چه استفاده‌ای می‌شود را نمی‌دانیم و تمام اینها در حالی است که مردم منطقه ما خصوصا در عربستان، گلشهر، گوگد، پشت کوه و ... از خشکسالی له له می‌زنند.

رییس شورای شهرستان گلپایگان در رابطه با مدیریت سد کوچری اضافه کرد: نمی‌خواهیم در شهرستان برای کسی تعیین تکلیف کنیم و می‌گوییم براساس قانون سال1385مجلس شورای اسلامی، مدیریت سد بر عهده حوضه آبریز و سیاسی همان استان باید باشد بنابراین مدیریت سد کوچری نیز باید به استان اصفهان داده شود.

فیروزی خاطر نشان کرد: همواره رسوبات زیادی وارد سد قدیم می‌شود و همین امر موجب می‌شود میزان ذخیره آب کاهش یابد و سد سرریز داشته باشد لذا حق مردم گلپایگان باید در این مورد نیز دیده شود.

وی تصریح کرد: در زمان تعویض و مرمت دریچه‌های سد گلپایگان نزدیک به 30تا40میلیون متر مکعب آب تخلیه شد و به سمت قم رفت و این میزان آب را که کم هم نیست و اندازه یک سد است، از قم طلبکاریم که امیدواریم پرداخت شود.

رییس شورای شهرستان گلپایگان در رابطه با ایزولاسیون انهار افزود: گلپایگان یک شهرستان کشاورزی است و انهار آن آن طور که باید و شاید نمی‌تواند آب مناسبی را عبور دهد و با توجه به اینکه کشاورزان توان مالی مرمت و ایزولاسیون را ندارند امیدواریم اعتباری برای این موضوع در نظر گرفته شود.

فیروزی تصریح کرد: کشتارگاه فعلی بهداشتی و مناسب نیست و هرکسی که دیده به حال خودمان غبطه خورده که چرا اوضاع به این شکل است لذا با سرمایه گذار این پروژه که صحبت کردم معتقد بود حدود 5میلیارد تومان برای کشتارگاه صنعتی هزینه شده، یک میلیارد و 50میلیون تومان دولت تسهیلات داده و قول داده حدود 600میلیون تومان دیگر نیز پرداخت کند، همچنین سرمایه گذار پروژه کشتارگاه صنعتی قول افتتاح این پروژه در دهه فجر را نیز داده است.

وی در همین باره یادآورشد: کشتارگاه جدید می‌تواند دو هزار لاشه گاو و گوسفند را ذخیره کند همچنین 50 نفر به طور مستقیم و بیش از 300نفر غیر مستقیم اشتغالزایی خواهد داشت.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار