معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان:
تابناک: معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: به طور قطع هیچ مشکلی بابت کیفیت آب وجود ندارد و بیماری های گوارشی اصفهان ربطی به موضوع آب ندارد.
کد خبر: ۲۸۴۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰ 27 April 2015
مجتبی قبادیان در گفت گو با خبرنگار اقتصادی ایمنا با اشاره به اینکه ۴ میلیون نفر در قالب بیش از ۵۰ شهر و ۳۰۰ روستا در محدوده طرح آّبرسانی اصفهان بزرگ هستند، اظهار داشت: در این طرح تمام منابع آب تامین این محدوده از تصفیه‌خانه بابا شیخعلی است.

وی با اشاره به اینکه به غیر از دانشگاه علوم پزشکی که وظیفه نظارت و کنترل را برعهده دارد آزمایشگاه های آبفا با داشتن استانداردها و گواهینامه های بین المللی، بحث کنترل کیفی آب را بر عهده دارند، بیان داشت: هر دو بخش در حال پایش و کنترل کیفیت آب به صورت آنلاین هستند چرا که کوچکترین اتفاقی برای آب، جمعیت وسیعی را در بر می گیرد.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان همچنین به اتفاقی که طی هفته گذشته بابت مشکلات و بیماری های گوارشی برای مردم استان در نقاط مختلف اتفاق افتاده اشاره کرد و گفت: پراکندگی و تنوع بیماری گوارشی در نقاط مختلف از جمله سمیرم، شهرضا و ... بود که منابع تامین آب آنها متفاوت است.

وی تاکید کرد: با توجه به عدم همه گیری این بیماری و نمونه گیری انجام شده در همان روزهای اول و بنا بر آزمایش های تخصصی و اندازه گیری های آنلاین مطمئن شدیم که این بیماری مربوط به آب نیست.

قبادیان بیان داشت: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت نسبت به کنترل آب، به طور قطع هیچ مشکلی بابت کیفیت آب وجود ندارد و کیفیت آب اصفهان چه در داخل محدوده طرح آّبرسانی اصفهان بزرگ و چه خارج این طرح در سایر نقاط به شدت کنترل می شود.

وی با اشاره به اینکه بیماری های گوارشی در نقاط مختلف استان مربوط به آب نیست، اظهار داشت: برخی افراد به دلایل مختلف و عدم آگاهی این موضوع را به آب نسبت می دهند اما با توجه به آزمایشات دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت ارتباط آن با آب رد شد و سایر عوامل در حال بررسی است.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان تصریح کرد: با توجه به وظایف ذاتی بابت حفظ کیفیت آب شرکت آب و فاضلاب استان پایش های کنترل کیفیت آب را با حساسیت بیشتر تشدید و تسریع کرده است.

وی با بیان اینکه شرکت آبفا قبل از اینکه تامین آب را وظیفه خود بداند بر تامین آب سالم و بهداشتی مورد تایید استانداردهای بین المللی تاکید دارد، افزود: مباحث کیفی آب در اصفهان مشکلی ندارد و تصفیه‌خانه بابا شیخعلی یکی از پیشرفته ترین تصفیه خانه های پیشرفته در منطقه است که با استانداردهای بین المللی آب تولید می کند.معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار